Közös projektek
a partnerintézményekkel

Német-magyar kooperációs projekt a duális szakképzésért

2015-ben egy német-magyar kooperációs projekt indult el a duális szakképzésért, melyben Az Audi Hungaria, Audi Hungaria Művelődési Központ, a Külföldi Iskolák Központi Felügyelete, valamint a Győri Műszaki SZC Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma közösen vesz részt. A projekt három rész részprojektből tevődik össze. Az első részprojekten belül a diákok, későbbi lehetséges munkavállalók német nyelvi készségeinek növelése a cél, mely érdekében az iskolai német nyelvi óraszám emelkedett, valamint két anyanyelvi oktatóval bővült a Győri Műszaki SZC Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumának tanári kara.

A második részprojekt keretében a gyakorlati képzés során az Audi Hungaria oktatóközpontjában az alternatív gépjárműhajtási technikus, autószerelő, járműipari karbantartó technikus, valamint mechatronikai technikus tanulók szakmai német oktatáson vesznek részt szintén két anyanyelvi német oktató segítségével, továbbfejlesztve a diákok nyelvi kompetenciáját különös hangsúlyt fektetve az autóipari szaknyelvre.

A kooperációs projekt harmadik eleme egy, az Audi Hungaria Művelődési Központ szakképzési részlegéhez tartozó új szakma bevezetése ipari kereskedelmi ügyintéző szakma bevezetése. A szakmai oktatás túlnyomórészt német nyelven zajlik. A magyar kamara előtti összes szóbeli és írásbeli záróvizsgára – a képzés idegen nyelvi súlypontja miatt – német nyelven kerül sor. A magyar bizonyítvány megszerzése után segítséget kaphatnak a tanulók annak elismertetésében a Nürnbergi Ipari és Kereskedelmi Kamaránál.

Mobile Learning az Audi Hungaria szakképzési rendszerében

Az okostelefonok és a táblagépek, mint az iPhone és az iPad – az informális közegben mindenképp – már megváltoztatták a tanulást, és a szakmai képzések és továbbképzések területén is számottevő potenciált hordoznak. A táblagépek rengeteg lehetőséget kínálnak az időponttól és helytől független tanulásra, ami egyszerűbbé teszi a tudáshoz való közvetlen hozzáférést és annak megosztását.

A szakképzésben a gyakorlati kompetenciák megszerzése áll a középpontban. A táblagépek a Blended Learning (vegyes módszerű tanulás) keretében tanítást segítő mobil eszközként alkalmazva hozzájárulnak az elmélet és a gyakorlat tökéletesebb összekapcsolásához a különböző tanulási helyszíneken.

A projekt célja, hogy a duális szakképzésben az Audi Hungaria tanulói, a szakoktatók támogatásával elektronikus tananyagokat állítsanak elő mobil eszközök (iPad és MacBook) segítségével.

Új szakmák bevezetése:

2016 szeptemberétől két új szakma, alternatív gépjárműhajtási technikus és a járműipari karbantartó szakma került bevezetésre az Audi Hungariánál és partneriskolájánál. Az szakmák bevezetése azt a célt szolgálja, hogy az új technológiák, valamint az új termékek bevezetésével együtt járó kompetenciák a szakképzett munkaerő-utánpótlás számára elsajátíthatóak legyenek.

A gyártástechnológia oldalán a robotika, valamint az informatika szerepének a növekedése, illetve az új technológiák bevezetése, termék oldalon pedig az új járműhajtási technológiák elterjedése és alkalmazása indikálta a szakmák kialakítását.

A szakma ráépülő képzés, melybe az Audi Hungariánál elsajátított alap szakmák megszerzése után van lehetőség becsatlakozni.


Tanulócsere programok

A külföldi tapasztalatszerzés egyike a vállalatunk által kínált lehetőségeknek, munkatársak és tanulóink számára egyaránt. Míg a munkatársak számára a nemzetközi kiküldetések programja teszi ezt lehetővé, a szakképzésben résztvevő tanulóink különböző cserediákprogramokban vehetnek részt.

A külföldi gyakorlati lehetőség a tanulók, valamint a vállalat szempontjából is fontos szerepet játszik a hosszú távú célok elérése szempontjából. A konszern telephelyei közötti mobilitás növeli a tanulók szaktudását, önállóságát, felelősségtudatát, bátorságát az idegen nyelv használatához, kapcsolati hálóját, kommunikációs és együttműködési készségét. Vállalati oldalról tekintve egy ilyen programban való részvétel növelheti a tanulók vállalat iránti elkötelezettségét, lojalitását. Így várhatóan csökken a fiatal munkanélküliek aránya, a fluktuáció, ezáltal nő a foglalkoztatottak száma. A vállalat által szervezett Erasmus+ cserediák programban való részvétel a tanulók számára a szakképzésen kívül is hasznos lehet, pl. egy Europass mobilitási bizonyítvány az egyetemi vagy munkatársi felvételi során is előnyhöz juttatja a jelentkezőket.

Ezen programok időtartama 2 héttől akár több hónapig is terjedhet. A program lehetséges helyszínei: Pozsony, a csehországi Mlada Boleslav, Neckarsulm és Ingolstadt. Nemcsak győri tanulók vesznek részt külföldi kiküldetésekben, minden évben fogadunk mi is tanulókat az említett konszernhelyekről. A külföldi kiküldetés során a tanulók a szakmájuknak és képzettségi szintjüknek megfelelő gyakorlati tevékenységekben vesznek részt. Ez a tevékenység lehet a gyártásban való részvétel vagy a Projekt- és Oktatóközpontban egy projektfeladat megvalósítása.

A 2017/2018-as tanév az első, hogy az európai uniós pályázat, az Erasmus+ program keretében küldhettünk tanulókat Ingolstadtba (6 hétre) és Pozsonyba (3 hétre).