![]() ![]() |
||||||
A tartalomból
Az Audi világaRupert Stadler kapta az év „személyiségének járó” e-car díjat![]() Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke kapta meg az „ év személyiségének” járó e-car díjat. Az Audi egyik fő célkitűzése, miszerint 2020-ra az elektromos hajtású járművek vezető gyártójává kíván válni. A zsűri ezen koncepció megalkotósáért díjazta Stadler urat. A „Konzept Car” kategóriában az „AUTO TEST” magazin olvasói szavazatai alapján az Audi A1 e-tron második helyezést ért el. „Ez a kitüntetés minden Audi munkatárs számára és számomra is megtiszteltetés.” – mondja Stadler. „Az elektromobilitás nagyon fontos az Audinak. E téren is törekszünk a prémium szegmensbeli vezető imázs kialakítására.” Az „AUTO TEST“ magazin főszerkesztője, Olaf Schilling nyújtotta át Rupert Stadlernek a kitüntetést Ingolstadtban. A szaklap ebben az évben másodszor adja át az „e- Car Award”-ot- egy olyan kitüntetést, amelyet elektromobilitás címszó alatt négy kategóriában osztanak ki. További sikert könyvelhet el az Audi a „Konzept Car” kategóriában. Az Audi1 e-tron itt 11.412 olvasói szavazattal a második helyen végzett. Az Audi e-tron család tovább folytatja a növekedést. Az Audi e-tron Spydert elmúlt ősszel Párizsban mutatták be, utána áprilisban a Shanghai kiállításon az Audi A3 e-tron koncepcióját láthatta a közönség. Az Audi A8 hybrid![]() 2012-ben kezdődik az Audi A8 hybrid, a párhuzamos hibrid rendszerrel készült konstrukció szériagyártása. Két erőforrása, egy 2.0 TFSI benzinmotor és egy elektromos motor együttesen 180 kW (245 LE) teljesítményt és 480 newtonméter forgatónyomatékot produkál. Az Audi A8 hybrid átlagos fogyasztása 100 kilométeren 6,4 liter, szén-dioxid kibocsátása kilométerenként 148 gramm alatt marad. 7,7 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Az A8 hybrid benzines és elektromos hajtásrendszerével önállóan is közlekedhet, de kombinálhatja is a két erőforrás teljesítményét. A lítiumion-akkumulátor a jármű hátuljában kapott helyet, névleges kapacitása 1,3 kWh, teljesítménye 40 kW. A mindenkori ideális hőmérséklettartományról külön szellőztetőmodul gondoskodik. Az A8 hybrid osztályának legkönnyebb limuzinja. Karosszériája alumíniumból (ASF), a B-oszlopok nagy szilárdságú acélból készültek. Mindösszesen 231 kg-ot nyom, kb. 40 százalékkal kevesebbet, mint egy vele összehasonlítható acélból konstruált változat. Az „Év Márkájának” választották az Audit![]() Idén először rendezték meg az Automotive Brand Contest nevű rendezvényt. Az Audi számára különösen jól sikerült a megmérettetés, mivel nem csak az Év Márkája különdíjat szerezte meg, hanem 13 kategóriából 7-ben megkapta a megtisztelő Legjobbak legjobbja/Best of Best címet. Az Automotive Brand Contest a Formatervezésért Felelős Tanács szervezésében kerül megrendezésre, és a gépjárműgyártás első nemzetközi szintű márka- és dizájnversenye. Az első díj átadására hivatalosan az IAA keretein belül a Dizájnerek Estéjén, szeptember 13-án Frankfurtban kerül sor. Best of Best: a gépjárműdesign a Concept & Studie, azaz a tanulmányautók kategórián belül az Audi e-tron Spyder végzett az élen, csakúgy, mint az Audi A1 clubsport az Accessoires & Tuning kategóriában. A LED Matrix Beam-et, az Audi vakítást tompító LED fényszóróját a Components & Technical /Technikai komponensek kategóriában tüntették ki, az Audi Carbon Skin-t pedig Lifestyle/Életstílus kategóriában. Audi konszern: Rekord operatív eredmény az első félévbenAz Audi konszern az első félévben világszerte 652.970 (2010: 554.864) járművet értékesített, amellyel ismét rekordot könyvelhet el. Ezen kívül a vállalat minden pénzügyi mutatónál is rekordot ért el. Különösen sikeres az Audi A1-es modell, amelyből júniusig 63.000 darabot értékesítettek. Jelentős növekedést ért el az Audi a C és D szegmensben is, az Audi A8 mellett az A7 Sportback is nagyon keresett, míg a SUV-modelleknél a Q5-ös és a Q7-es a legnépszerűbbek. A dinamikus fejlődés a termelési számok terén a pénzügyi mutatókban is visszatükröződött. A 21,5 (2010: 17,6) milliárd euró értékű árbevétel 2011 első félévében 22,5 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakának értékeihez viszonyítva. Az operatív eredmény 90,9 százalékos emelkedést mutat, és ezzel elérte a 2,5 (2010: 1,3) milliárd eurót. Mindez újabb rekord a vállalat történetében. „Ez a siker az értékesített járművek számának növekedése és az optimalizált modellválaszték mellett a folyamatos költségoptimalizálásra vezethető vissza”, mondta Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja. 11,8 (2010: 7,6) százalékos árbevétel-arányos nyereségrátával a vállalat a megcélzott, átlagosan fenntartható, 8-10 százalékos mutatót egyértelműen felülmúlta. „ A rendkívül sikeres első hat hónap után a második félévben is két számjegyű operatív árbevétel-arányos nyereségrátát szeretnénk elérni”, magyarázta Strotbek. Strotbek azonban rámutatott a továbbiakban is fennálló kockázatokra: „ A vezető gazdasági nagyhatalmak rendkívül nagymértékű államadóssága, a piacok volatilis fejlődése és mindenek előtt a fontos nyersanyagok árainak spekulációk által generált ingadozása az egész autóipart nagy kihívások elé állítja. A vállalat második féléves sikereinek alapja, hogy az új A6 limuzin világszerte minden piacon elérhető lesz, valamint az A6 Avant és a Q3 piaci bevezetése is megtörténik. Királyi látogatás Martorellben![]() Július 13-án Fülöp herceg, spanyol trónörökös hivatalosan is felavatta a Q3-as martorelli gyártósorát. A 30.000 négyzetméteres területen többek között egy 450 robottal működő karosszériagyár is található. Mintegy 100.000 Audi Q3-as hagyja el itt majd évente három műszakos termelésben a gyártósorokat. „Azzal a döntéssel, hogy az Audi Q3-ast Spanyolországban gyártjuk, a dinamikus növekedésünket és a nemzetköziesedést célozzuk meg. – mondta Frank Dreves, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „A Q3-as martorelli felfutása az Audi márka sikerének fontos mérföldköve. A martorelli gyárat 1993-ban alapították, mely mára több, mint 10.000 munkatársat foglalkoztat. Az Audi a Q3-as gyártásával szociális felelősséget is vállal, mintegy 1.500 új munkahelyet létesít, melyből 700 munkahelyet speciálisan a Q3-as gyártósor miatt hoztak létre. Nagyon fontos volt, hogy a munkatársak megfelelő képzésben részesüljenek, így a Q3-as gyártásához tartozó ismeretek megszerzéséhez minden munkatárs kb. 180 órányi képzésen vett részt. A Q3 piaci bevezetése 2011 utolsó negyedévében várható. A második lépcsőben a kompakt sportautó gyártását Kínában is tervezik – speciálisan, a helyi kereslethez igazítva. Az Audi Hungaria világaÚj ügyvezető igazgató az Audi Hungariánál![]() Ulrich Minke 2011. július 1-jétől az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója. Az új ügyvezető igazgató Ingolstadtból, az AUDI AG-től vált a magyar vállalathoz, ezzel az Audi Hungaria ügyvezetése 5 tagúra bővül. Ulrich Minke 1953-ban született Gladbeckben, Németországban. Mintegy 30 éve dolgozik az Audi konszernben. Audis karrierjét 1981-ben kezdte Ingolstadtban a rendszertervezésen. 1983-ban logisztikai területre váltott, a gyártási program-tervezés és irányítás csoportvezetője, melynek 1984-től vezetője volt. 1988 és 2010 között különböző logisztikai és szervizterületeket irányított Ingolstadtban és Neckarsulmban. 2010 novemberétől a „Járműgyártás Győr“ projekt vezetőjeként tevékenykedett, ennek keretein belül felel a tervezésért, míg a jövőben annak irányításáért. Az új ügyvezető igazgató mostantól Thomas Faustmannal, az ügyvezetés elnökével, Dr. Johannes Roscheck pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatóval, Achim Heinfling termelésért felelős ügyvezető igazgatóval és Rozman Richárd személyügyekért felelős ügyvezető igazgatóval együtt áll a vállalat élén. Az Audi Hungaria a következő években teljes gyártási folyamatot lefedő autógyárrá bővül. A vállalat ezzel 900 milliós befektetést valósít meg és 1.800 új munkahelyet teremt. 2013-tól évente 125.000 jármű hagyja el majd a gyártósort. Formula Student verseny a gönyűi kikötőben![]() Augusztus 18. és 21. között ismét a gönyűi kikötő adott otthont a Formula Student versenynek. A világ minden részéről érkeztek egyetemisták és főiskolások, hogy a saját tervezésű, illetve egyedi készítésű sportautóikat bemutassák a versenypályán. Az Audi Hungaria kiemelt támogatója volt a rendezvénynek. Több mint 500 mérnökhallgató 28 csapattal állt rajthoz, az első helyért nem volt elég elsőként célba érni. Az Audi Hungaria, az autóipar és beszállítói kör, valamint a motorsport neves szakértőiből álló zsűri az innovatív technológiák bevetését, az üzemanyag-fogyasztást, az üzleti tervet, valamint az értékesítési argumentációkat is értékelte. Az aranyérmet a helsinki egyetemi csapat szerezte meg. Az Audi Hungaria a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem Formula Student csapatát támogatta a felkészülésben. Megemlítendő, hogy a győri SZEngine csapat hallgatói versenymotort fejlesztenek e célra. A Formula Student verseny először az Amerikai Egyesült Államokban, 1981-ben került megrendezésre. Magyarországon először 2010-ben álltak rajthoz a mérnökhallgatók. Audi Hungaria: magas fordulatszámon a termelésAz AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. minden területen jelentős növekedést mutat: az első félévben a vállalat 210 millió euró* (88 millió euró)** értékű beruházással több mint kétszeresére növelte beruházásait az előző év első hat hónapjához viszonyítva. A termelési számok is növekedést mutatnak. Ez év június végéig 938.903 (876.932) motort gyártottak Győrben. Ez az előző év első félévéhez viszonyítva 7,1 százalékos emelkedést jelent. A járműgyártást is növekedés jellemzi. Az első hat hónapban 24.542 (21.493) jármű hagyta el a gyártósort, amely 14,2 százalékkal több, mint 2010 első hat hónapjában. Az árbevétel 2,73 milliárd eurót tett ki (2,379 milliárd euró; +14 százalék). „Az Audi Hungaria fejlődik. Ezt a tényt erősíti meg az is, hogy pár héttel ezelőtt ünnepeltük az új járműgyár alapkőletételét, mellyel munkatársainknak nagyszerű jövőképet kínálunk“ – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke. „Mind a növekvő termelési volumen, mind az első félév pozitív pénzügyi mutatói vállalatunk sikerének bizonyítékai.“ Az első félév 210 millió euró összegű beruházásával az Audi Győrben megvalósított beruházásainak összértéke a vállalat 1993-as alapítása óta 4,255 milliárd euróra emelkedett. 2011 januárjától az év júniusáig összesen 24.542 jármű – ebből 11.320 Audi TT Coupé, 8.523 A3 Cabriolet, 4.190 Audi TT Roadster és 509 Audi RS 3 Sportback készült. Az RS 3 Sportback sorozatgyártása az év elején kezdődött meg. Az első félévben elkészült a vállalat történetében a jubileumi 20 milliomodik motor. A vállalat ebben az évben bővíti Kísérleti Motorgyártó Központját, melynek keretében önálló épületet hoz létre, amely összefogja a kísérleti motorok fejlesztését és gyártását. Az Audi TT RS 2,5 literes, turbófeltöltéses FSI- aggregátját ismét az „Év Nemzetközi Motorjának” („International Engine of the Year“) választották. 2011.június 30-án a vállalat munkatársi létszáma elérte a 6.705 (2010. június 30-án 5.694) főt. Az év első felében 567 új munkatárs kezdte meg munkáját az Audi Hungariánál. Továbbra is nagy igény mutatkozik mind a szakmunkások, mind a felsőfokú végzettségű pályázók iránt. Az Audi Hungariát ebben az évben immáron harmadszor tüntették ki az Aon Hewitt és az AIESEC közös felmérése alapján a „Legvonzóbb Vállalat“ címmel. A gyárbővítéssel a vállalat közvetlenül vagy közvetve több mint 15.000 embernek biztosít majd megélhetést. * Az értékek megfelelnek az IFSR nemzetközi számlázásának Audi volán mögött az ETO KC új játékosai![]() Az Audi Hungaria és az Audi ETO KC július 21-én tartotta szezonnyitó rendezvényét a Pipacsban. Az ünnepélyes megnyitón részt vettek a Magyar Kézilabda Szövetség és az Európai Kézilabda Szövetség képviselői, a kézilabdacsapat menedzsmentje és a Győri AUDI ETO KC teljes játékoskerete. A vendégeket Dr. Johannes Roscheck, az Audi Hungaria pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatója köszöntötte. Az ügyvezető igazgató sok szerencsét kívánt az egyesület új elnökének, Kelecsényi Ernőnek, és köszönetet mondott Vanyus Attilának, a klub leköszönő elnökének a hosszú évek alatt nyújtott kiemelkedő munkájáért. Hangsúlyozta, a vállalat hosszú távú együttműködést tervez a kézilabda csapattal, és reméli, hogy a szerződést már a Bajnokok Ligájának győztesével hosszabbíthatja meg. Az ősszel induló szezonra sok energiát, kitartást és sikert kívánt. Kelecsényi Ernő, a csapat új elnöke és Konkoly Csaba, a csapat edzője röviden bemutatták felkészülési programjukat és elmondták elvárásaikat a következő szezonnal kapcsolatban. A rendezvény zárásaként az új játékosok, Lekic, Löke és Radicevic átvették a csapat névadó szponzorától a rendelkezésükre bocsátott Audi modelleket. A kulcsokat Dr. Johannes Roscheck, pénzügyekért felelős ügyvezető igazgató adta át. A csapat megkezdte felkészülését, szeptemberben már a három új játékossal együtt lépnek pályára. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. 2006. július 1. óta a győri ETO KC női kézilabda csapatának a főszponzora. Gyárbővítés az Audi HungariánálGyőrben 2 000 000 négyzetméteren új Audi Autógyár épül. Legyen részese a 252 000 000 000 forintos beruházásnak! 2100 új munkatársat keresünk. A jővő Győrben épül! Új gyakornoki program2011 márciusában új gyakornoki program indult Audi Adventure - néven az Audi Hungaria Motor Kft-nél. Vállalatunk eddig is évente átlagosan több, mint 250 gyakornokot foglalkoztatott, és mintegy 100 diplomamunkához biztosított támogatást, megújult programunk azonban mind mennyiség, mind pedig minőség tekintetében többet kínál az eddigi lehetőségeknél. Jelenleg több mint 180 gyakornok tevékenykedik vállalatunk egyes területein gyakorlati tapasztalatot szerezve ezzel. További részletek megtekintéséhez kattintson ide!2011 - őszi állásbörzék![]() Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is részt veszünk a legnagyobb hazai állásbörzéken. Több, mint 70, diplomásoknak, pályakezdőknek, érettségivel és szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkezőknek, gyakornokoknak szóló nyitott pozícióval várjuk leendő munkatársainkat és minden kedves érdeklődőt. További részletekért kattintson az alábbi oldalra: Prof. Dr. Martin Winterkorn előadása Budapesten!A gyakorlat és a tudomány régóta szoros kapcsolatban áll az Audinál. Ezen együttműködés jegyében idén is közel 300 hallgató vehet részt Prof. Dr. Martin Winterkorn, a VOLKSWAGEN AG igazgatótanácsának elnökének budapesti előadásán, melynek témája Anyagok a járműgyártásban. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2011. szeptember 28-án várjuk az érdeklődőket. A részvételhez előzetes regisztráció szükséges, az Audi Hungaria Győrből, Miskolcról és Kecskemétről külön buszt indít a regisztrált résztvevők számára. Bővebb információ és regisztráció a www.audi.hu/winterkorn oldalon. A jövő Győrben épül!Aktuális álláshirdetéseink:Vezetői pozícióink
Diplomával rendelkezőknek
Érettségivel, technikusi / szakmunkásbizonyítvánnyal rendelkezőknek
Szakmai gyakorlati lehetőségek:
Diplomamunka program:
|
||||||
![]() |
||||||
|