A tartalomból

A haladás számokban...

Az Audi Hungariánál 1382 új munkatárs kezdte meg karrierjét, 354 hallgató és 189 szakmunkás tanuló töltötte szakmai gyakorlatát 2011 –ben...

A jövő Győrben épül!

Hírek az Audi világából

Az Audi bővíti neckarsulmi gyárát

Mivel a neckarsulmi telephely alapterülete 1 millió négyzetméterre van korlátozva, a további bővítéshez az Audi egy mintegy 23 hektár nagyságú területet vásárolt meg a heilbronni Böllinger Höfe ipari parkban. Az új terület a jelenlegi gyárterület mintegy negyedét teszi ki és már 2013 végére tervezik a használatba vételét.

„A gyár közelében lévő új területtel biztosítjuk a telephelyünk jövő- és versenyképességét”, nyilatkozta Albrecht Reimold gyárvezető egy sajtóbeszélgetésen a neckarsulmi Audi Forumban. „Így helyet teremtünk a logisztikának és a jövő technológiáinak.”

Növekvő termelési volumen, bővülő modellpaletta és az anyagellátás magasabb komplexitása – az Audinak több helyre van szüksége. Hat kilométer távolságra a gyártól, a Böllinger Höfen-en találtak rá a legjobb alternatívára: egy 23 hektár nagyságú telekre nagyon jó közlekedési kapcsolattal.

Új gyár Kínában

A négykarikás márka az új dél-kínai telephelyen az Audi A3-as család egy új tagját gyártja majd. 100 hektáros területen a FAW-VV Foshan teljes gyártási folyamatot lefedő gyárat épít présüzemmel, karosszériaüzemmel, lakkozóval és járműszereldével. A gyár 2013-tól mintegy 4.000 munkatársat foglakoztat majd. A FAW-VV vegyesvállalat, amelynek az Audi a kínai partnerrel (FAW) és Volkswagennek együtt részese a következő 5 évben mintegy 3 milliárd eurót fektet Audi termékekbe, járműgyártásba és értékesítésbe Kínában.

„Kínával és partnerünkkel a FAW-val több mint 20 éves történelem köt össze minket. Ahhoz, hogy a jövőbeli kihívásokat sikeresen vegyük, kiépítjük jelenlétünket Kínában, és erősítjük stratégiai partnerségünket. Az új gyár jelentős mérföldkő hosszútávú növekedési stratégiánkban a Közép Birodalmában“ - hangsúlyozta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.

Az új telephely ünnepélyes bejelentésén, Foshanban részt vett Rupert Stadler, valamint az Audi igazgatótanácsának tagjai, Prof. Dr. Martin Winterkorn, az Audi AG felügyelőbizottságának elnökeke, Xu Jianyi a FAW elnöke , An Tiecheng a FAW-VW elnöke és a Guangdong régió vezető személyiségei.

Az észak-kínai Changchunban az Audi már több mint 20 éve jelen van és Audi A4, Audi A6 és Audi Q5 Long modelleket gyárt. A termelési volumen Changchunban 500 000- 550 000 darabra is emelkedhet a következő években, míg Foshanban 150 000-200 000 autó gyártása tervezett. Ezzel a két gyár évente összesen mintegy 700 000 járművet gyárt. A foshani telephelyen az A3-as család egy új tagja készül.

Az Audi Kínában piacvezető a prémiumszegmensben, januártól októberig 253 739 járművet értékesítettek, azaz 32 százalékkal többet, mint az előző év ugyanezen időszakában. Ez év végéig először éri el az eladások száma a 300.000-et.

Audi AG: Novemberben is növekedett az értékesítések száma

Novemberben az Audi mintegy 111 400 autót adott el világszerte, amely 28 százalékos értékesítési növekedést jelent a vállalat számára. Az eddigi erős növekedés a kínai piacon, és a németországi eladások számának ismételt emelkedése volt a fő húzóerő. Más európai országokban is kétjegyű növekedési adatokat ért el az Audi. Kumulatívan november végéig mintegy 1 193 100 járművet adott el a vállalat és ezzel biztos úton van a megcélzott 1,3 millió egységű éves értékesítési cél irányába.

Európában november hónapban mintegy 59 900 vásárló döntött Audi mellett, ez 17,8 százalékkal több, mint a 2010 novemberi adat. Németországban az eladási számok további 13,8 százalékkal mintegy 25 093 autóra emelkedtek, amely elsősorban az új A6-generáció sikereinek és az Audi A1 és Q3 modelleket választó vásárlóknak köszönhető. Az első 11 hónap alatt az Audi 232 423 autót adott el Németországban, amely plusz 13,3 százalékot jelent. A legnagyobb európai exportpiacon, Nagy-Britanniában 7 593 autót adott el az Audi, ez 30,7 százalékos növekedést jelent. Franciaországban 25,5 százalékkal (5 598 jármű) nőttek novemberben az eladási számok, Spanyolországban 32,1 százalékkal (2 789 jármű) és Oroszországban 27,6 százalékkal (1 801 jármű).

Az amerikai piacon az Audi azt célozta meg, hogy legalább 115 000 autót értékesítenek ebben az évben. November végéig a vállalat 104 906 egységet adott el, amely 15,2 százalékos növekedést jelent. Előző hónapban 9 700 egységet adtak el itt. Erős növekedéssel jellemezhető a brazil piac is: novemberben 110,7 százalékkal nőtt az értékesítés, mintegy 670 egységre.

Növekvő piacnak számít Dél-Afrika is: novemberben az Audi itt 1 017 járművet adott el, ami 8,2 százalékos növekedést jelent. A kumulált értékesítési adatok, amelyek 13 978 egységet tesznek ki, 20,1 százalékkal magasabbak mint a tavalyi év azonos időszakában.

Jelentős kétszámjegyű növekedést észlelt az Audi novemberben az ázsiai térségben – többek között Japánban (1 626 autó, plusz 25,9 százalék) és Indiában (425 autó, plusz 66 százalék). Egyedül a Kínában 29 861 vevő döntött egy négy karikás modell mellett, 68,6 százalékkal többen, mint tavaly ilyenkor. Január óta az Audi összesen 283 600 autót adott itt el, ez 35,2 százalékos pluszt jelent.

Új Audi modellek a Tokió Motor Show-n

Az Audi november 30-án a Tokiói Motor Show-n mutatta be a publikumnak új Audi A1 Sportback modelljét. Emellett leleplezték az "Audi A1 Samurai Blue"-t is.

Az új Audi A1 Sportback

Az Audi A1 Sportback 2012 elején kerül a kereskedőkhöz. Az ötajtós kompakt Audi mindenekelőtt a fiatal, városi közönséget szólítja meg.

"AUDI A1 SAMURAI BLUE"

Az eseményen leleplezték az egyedülálló A1 SAMURAI BLUE-t is: a japán nemzeti focicsapat színeiben pompázó “Audi A1 kék szamuráj” tisztelgés a japán futball előtt.

Autó Trófea 2011: az Audi négyszeres győzelme

Az Auto Trophy 2011 versenyében egyszerre három Audi modellnek is sikerült versenytársait legyőzni- az „Autozeitung” 100.000 olvasója döntött így.

Az Audi Q3,az Audi A1 és az Audi A5 Sportback az év legrangosabb kitüntetései közül hármat szerzett meg magának. Ezenkívül további Audi modellek öt alkalommal szerezték meg a második helyet, és négy alkalommal a harmadik helyet. Ezenkívül a vállalat a legjobb reklámért járó díjat is megszerezte.

Ezzel a négykarikás márka az „Auto Trophy” 24 éves történetében már 50. alkalommal kapta meg ezt a kitüntetést. A díjkiosztás egy gálarendezvény keretein belül zajlott Düsseldorfban.

Alig hogy néhány héttel ezelőtt, a német piacra bevezették, az új Audi Q3 máris megszerezte az első helyet a „SUV 30.000 euróig” kategóriában.

A résztvevők 29,7 százaléka szavazott a „középosztályú” autók kategóriájában az Audi A5 Sportbackre. Ezzel a négyajtós Coupé egymásután háromszor hozta el az „Auto Trophy”-t. Az Audi A1 tette teljessé a háromszoros sikert az Auto Trophy 2011-en. A választói szavazatok 32,1%-val 2010 után ebben az évben is a „kisautó” kategória csúcsán végzett.

Az eredményeket a második helyezésekkel: az Audi A6 (felsőkategória), az Audi A8 (luxuskategória), az Audi R8 (szupersportautó), az Audi R8 Spyder (30.000 euró feletti kabriók) és az Audi RS 5 (sportautók) tették teljessé. Az Audi A7 Sportback (felsőkategória), az Audi Q5 ( 30.000 euró feletti SUV), az Audi A3 (kompaktautó) és az Audi A3 Cabriolet (kabriók 30.000 euróig) a harmadik helyen végzett a kategóriájában.

Az Auto Trophyt ebben az évben 24. alkalommal adták át. Az „Auto Zeitung” 100.000 olvasója szavazhatott 393 modellre 29 kategóriában.

Hírek az Audi Hungaria világából

A 10 éves műszaki fejlesztés járműfejlesztéssel bővül

Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. Motorfejlesztő Központja decemberben ünnepelte 10 éves fennállását. A vállalat az elmúlt évtizedben több mint 9 milliárd forintot fektetett a motorfejlesztésbe és 150 munkahelyet hozott létre ezen a területen. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. fejlesztési tevékenységét járműfejlesztéssel bővíti a jövőben. A következő években az új terület kiépítésével több mint 2 milliárd forint értékű beruházás valósul meg és 70 új munkahely jön létre.

„Ma a Motorfejlesztő Központ kiváló teljesítményét méltatjuk. A munkatársak elkötelezettsége, újító szellemiségük, a termékek és folyamatok területeket átívelő összekapcsolódása „A haladás technikájának“ és vállalatunk sikerességének bizonyítékai“ – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke. „Fejlesztési tevékenységünk új mérföldkőhöz érkezett. A járműfejlesztés eddigi tudásunk és a járműgyártásban kipróbált folyamataink következetes továbbvitele, mely a belénk vetett bizalom eredménye.“

A motorfejlesztés Győrben 2001-ben kezdődött meg. Meghatározó feladatai közé tartoznak a gyártáshoz kapcsolódó fejlesztési tevékenységek, mint a sorozatgyártás és az új termékek felfutásának támogatása. Emellett a terület 150 mérnöke és munkatársa intenzíven foglalkozik különböző fejlesztési projektekkel, például a súrlódási teljesítmény vizsgálatával, csavarozási és akusztikai elemzésekkel. A Motorfejlesztő Központban 13 modern vizsgálópad található, műhelyében a legkorszerűbb technológiákat alkalmazzák.

A járműfejlesztési tevékenység felépítésével két milliárd forint értékű beruházás valósul meg és 70 új mérnöki munkahely jön létre. Az új területen a következő években a gyártási szempontokat előtérbe helyező járműtesztelésre helyeződik a hangsúly, ezzel segítve az új járművek optimális gyártásba kerülését. Az új területen többek között a vevői elvárásoknak megfelelő üzemi körülmények közötti hajtáslánc-és járművizsgálatokkal, járművek tartóstesztjével, komplett járművek numerikus szimulációjával és különböző, speciális analízisekkel foglalkoznak majd.

A vállalat mostantól várja a méréstechnika, numerikus szimuláció vagy motorapplikáció terén tapasztalattal rendelkező szakképzett gépész-és járműmérnökök jelentkezését. A vállalat kiváló lehetőséget teremt tehetséges mérnököknek, hogy alkalmazzák kreativitásukat és szaktudásukat a kutatás-fejlesztés területén a technológiailag legmagasabb szintű termékek világában. Az új tevékenységek megvalósításához a legmodernebb berendezéseket és technológiákat használják, így például nagy teljesítményű számítógépes rendszereket a numerikus szimulációkhoz, valamint vizsgálópadokat az analízis-tevékenységhez.

Jubileum az Audi Hungariánál: elkészült a 10 milliomodik négyhengeres Otto-motor

Elkészült a tízmilliomodik négyhengeres Otto-motor az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft-nél. Az erőforrás egy 2.0 literes, Global Engine motor Audi valvelift system (variábilis szerepvezérlés, AVS) technológiával és 155 kW (211 LE) teljesítménnyel. A jubileumi motor egy Audi Q5 járműbe kerül, amelyet az indiai piacon értékesítenek.

„A négyhengeres Otto-motorok sorozatgyártásával kezdődött az Audi Hungaria sikertörténete. A prémium minőségű erőforrásból jelenleg 3000 db készül naponta. Ez főként munkatársaink elkötelezettségének és rendkívüli rugalmasságának köszönhető”- mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős ügyvezető igazgatója. „Célunk, hogy termékválasztékunk folyamatos bővítésével vásárlóinknak a legújabb technológiájú termékeket kínáljuk.”

A 2.0 literes Global Engine jubileummotor AVS technológiája egyszerű módon teszi lehetővé a szelepek változtatható nyitását. A szelepvezérlés pozitív hatása, hogy a forgatónyomaték jelentős növelése mellett csökken az üzemanyag-fogyasztás.

A vállalat 7 300 munkatársából 1 400-an dolgoznak az Audi Hungaria négyhengeres Ottomotor-gyártás területén, ahol naponta az R4 Otto-motorok 100 motorváltozata készül. Teljesítményük 86 és 272 lóerő közötti. Ezen erőforrásokat a Volkswagen konszern több mint 20 modelljébe építik be.

1994-ben kezdődött a négyhengeres, ötszelepes motorok sorozatgyártása. Jelenleg 270 motorváltozat – a négyhengerestől a tizenkét hengeresig – készül a győri gyártósorokon, teljesítményük 55 kW (75 LE) és 419 kW (570 LE) közötti. 2011 október végéig több mint 1 580 000 motor készült. Ezzel a győri vállalatnál a motorgyártás kezdete óta több mint 21 millió motor hagyta el a gyártósort.

Jármű-szimulátor rendszer a BME-n az Audi Hungaria együttműködésével

2011. november 22 –től különböző szimulációs vizsgálatokat lehet megvalósítani a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán: az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. egy Audi TT-t bocsátott az egyetem rendelkezésére, amelybe az egyetem és a vállalat együttműködése révén egy speciális jármű-szimulátor rendszer került. Ezzel az eszközzel mind a hallgatók, mind az egyetemi oktatók és professzorok tapasztalatokat gyűjthetnek tanulmányaikhoz és tudományos munkájukhoz.

„Ez tudatos befektetés a jövőbe. A jármű-szimulátor rendszer kiváló eszköz a hallgatók számára, hogy magas színvonalú képzésben részesüljenek és ezáltal megfelelő alapot teremtsenek jövőbeli karrierjükhöz. A jól képzett mérnökök nálunk különösen keresettek“, mondta Rozman Richárd, az Audi Hungaria személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

Az Audi TT tesztjármű bázisán a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kara egy speciális jármű-szimulátor rendszert fejlesztett ki. A szimulátor segít a járműmérnök hallgatóknak az intelligens járművek kutatása terén.

„Azért tartom fontosnak az ilyen projekteket, mint az Audi TT alapú jármű-szimulátor rendszer kifejlesztése, mert egyszerre erősítik a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon folyó oktatást és kutatást. A hallgatók kézzelfogható közelségbe kerülnek a legmodernebb technikával, miközben "játszva" tanulják meg például a hajtáslánc modell-alapú tervezését. A kutatók számára pedig új távlatokat nyithat meg az autógyárakkal való közvetlen együttműködés a folyamatosan erősödő magyar autóipari szegmensben"- mondta Prof. Dr. Kulcsár Béla, a kar dékánja.

A szimulátor vezetőfülkéje egy modern jármű bázisán került kialakításra. A szimulátor és a normál üzemmódú közúti jármű között egy gombnyomással lehet váltani. A járművel valódi vezetési helyzetek szimulálhatók. Így hallható a motorhang, a műszerfalon nyomon követhető többek között a fordulatszám, a sebesség, a hűtővíz-hőmérséklet. Ez különösen a jármű hajtáslánc-elemeinek fejlesztésénél hasznosítható.

Az Audi Hungaria 2003 óta a BME partnere. Ennek köszönhetően az autógyártó és az elismert felsőoktatási intézmény számos kutatási projektben dolgozik együtt. A mérnökképzés, motoranalízisek, számítógépes szimulációk mellett fontos szerepet kap az új vizsgálati módszerek alkalmazása és fejlesztése is.

Az Audi Hungaria 2013-ig teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővül. A vállalat munkahelyeket és fejlődési lehetőséget kínál a műszaki egyetemek végzős hallgatóinak. Különösen gépészmérnökök, közlekedési-és járműmérnökök jelentkezését várják. Emellett a vállalat évente 350 gyakornoki helyet biztosít az érdeklődő egyetemi hallgatók számára.

A jövő Győrben épül!

Kövessen minket a Facebook-on is!


Aktuális álláshirdetéseink



AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.
9027 Győr, Kardán u. 1.
Karrier vonal
+36 96 66 8888
Fax
+ 36 96 66 1261
Web
audi.hu/hu/karrier/
E-mail