![]() ![]() |
||||||
Tartalomjegyzék
Hírek az Audi AG világábólSikeres 2012-es üzleti év után: „Az Audi 2013-ban is tovább akar növekedni“Az Audi Konszern túlszárnyalta a 2012-es üzleti évre vonatkozó terveit: A néhány országban érzékelhető válság és az európai piac visszaesése ellenére a vállalat kiemelkedő termelési és értékesítési darabszámot, árbevételt és eredményt ért el. A négykarikás márka mintegy 1,45 millió járművet értékesített, és 48,8 milliárd euróra növelte árbevételét. Ezáltal az Audi Konszern operatív eredménye is emelkedett, 5,4 milliárd euróval újabb rekordot érve el a vállalat történetében. 2013-ban a vállalat tovább akar növekedni valamint újabb ügyfeleket akar megnyerni. Emellett az ingolstadti autógyártó csak Németországban mintegy 1500 új munkatárs felvételét tervezi és 700 fiatalnak kínál gyakorlati munkahelyet. Az Audi egy sajtótájékoztató keretében Ingolstadtban több mint 300 nemzetközi újságíró jelenlétében mutatta be a 2012-es üzleti év eredményeit. Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke: „2012 nagyon sikeres év volt számunkra. Céljainkat túlszárnyaltuk és márkaportfóliónkat egy új, vonzó prémiummárkával, a Ducatival bővítettük. 2013-ban is tovább akarunk növekedni és két újabb gyárunkkal megteremtjük az előfeltételeket, hogy tartósan törekedhessünk a vezető szerepre.“ Emellett az Audi a Q5 új generációját 2016-tól a mexikói új gyárában, San José Chiapaban gyártja majd. 2012-ben a vállalat világszerte 1 455 123 (2011: 1 302 659) járművet szállított ki, amely 11,7 százalékos emelkedésnek felel meg. A négykarikás márka árbevétele 10,6 százalékkal, 48,771 milliárd euróra (2011: 44,096) növekedett. A kedvezőtlenebb gazdasági keretfeltételek ellenére az Audi Konszern növelte operatív eredményét, és 5,380 milliárd euróval (2011: 5,348) újabb rekordot ért el. Az értékesítési költség 2012-ben 4,593 (2011: 3,599) milliárd eurót tett ki. A növekedés az előző évhez képest a nagyobb értékesítési volumen mellett számos modell piaci bevezetésére és a stratégiai értékesítési koncepciók - mint például az Audi City Londonban és Pekingben - megvalósítására vezethető vissza. Az Audi Konszern pénzügyi eredménye az elmúlt üzleti évben 576 (2011: 692) millió eurót tett ki. Ezzel a konszern adózás előtti eredménye 2012-ben 5,956 (2011: 6,041) milliárd euró volt. Axel Strotbek, pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tag szerint a vállalat nyereségessége a növekedési stratégia sikerét támasztja alá. A jövőbeli beruházások bizonyítják az előrelátó vállalati vezetést. „Már 2011 végén a vállalat történetének legnagyobb beruházási programját mutattuk be. 2015-ig évente átlagosan több mint 3,5 milliárd euró értékű beruházást tervezünk, hogy következetesen tovább haladjunk a növekedés útján.“ Az elmúlt évek magas beruházási értéke kifizetődik. Az új Audi Q3 2011 őszén jelent meg az első piacokon, így 2012-ben már egész évben elérhető volt a vásárlók számára. Európában az elmúlt évben mintegy 80 000 ügyfél választotta ezt a modellt. A hazai növekedésben ugyancsak fontos szerepet játszott az Audi A6 Avant. Az Audi márka Európában az elmúlt évben mintegy 739 000 autót értékesített, így a kedvezőtlen piaci körülmények ellenére is 1,8 százalékkal növelte az előző évi eladásait. Az USA-ban a vállalat minden hónapban új értékesítési rekordot ért el. Emellett 2012 végén a négykarikás márka Kínában továbbra is vezette a prémium szegmenst. Az Audi a Genfi AutószalononÖt Audi világpremier a 83. Nemzetközi Genfi Autószalonon. Itt mutatta be a négykarikás márka a nagyközönségnek többek között az Audi RS Q3-at, az Audi A3 Sportback e-tront és az RS 6 Avant-ot. ![]() Audi RS Q3: a Q-sorozat első RS-modellje Az RS Q3 modell a nagysikerű Q-család első RS-változataként jelenik meg a nagyközönség előtt. Az újdonság különösen dinamikus menetteljesítményeit magas fokú mindennapos használhatósággal ötvözi. A 0 - 100 km/h sprint mindössze 5,5 másodpercet igényel, csúcssebessége pedig 250 kilométer/óra. A 2,5 literes, öthengeres turbófeltöltésű motor teljesítménye 228 kW (310 LE), üzemanyag-fogyasztása pedig átlagosan mindössze 8,8 liter 100 kilométerenként. ![]() Audi A3 Sportback e-tron Az Audi A3 e-tron vérbeli Audi: álló helyzetből mindössze 7,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 222 kilométer/órát is eléri. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtásokra vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve az ötajtós modell átlagosan 1,5 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerre, ami kilométerenként 35 gramm széndioxid-kibocsátásnak felel meg. Tisztán elektromos üzemmódjában az Audi A3 e-tron 130 kilométer/óra csúcssebességet érhet el, hatótávja e hajtásmódban mintegy 50 kilométer. ![]() Audi A3 Sportback g-tron Az Audi A3 Sportback g-tronnal az Audi nagy lépést tesz a fenntartható mobilitás felé. A g-tron az Audi technológiai kompetenciáit vonultatja fel az ultra-könnyűépítéstől az Infotainment-en át a vezetést segítő rendszerekig. Emellett a legújabb gázhajtás-technológiát mutatja be. Újítás az elektronikus gáznyomás-csökkentő berendezés, amely két lépcsőben 5-9 barra csökkenti az eredetileg akár 200 baros gáz nyomását a motorban való felhasználás előtt. Emellett a rendszer automatikusan áll át benzin-üzemre, ha a gáztartályban tíz bar alá csökken a nyomás. A gyári kivitel egyértelmű előnye, hogy a két gáztartálynak a csomagtér-padló alatt találtak helyet, így alig vesz el helyet az autó hasznos tereiből. ![]() Audi S3 Sportback Az új Audi S3 Sportback kétségkívül kategóriája legdinamikusabb menetteljesítményeivel szolgál. Mindemellett azonban gazdaságossága is példamutató, 2.0 TFSI erőforrása ugyanis átlagosan 6,9 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként. Az S3 Sportback négyhengeres aggregátja teljes egészében új fejlesztésű konstrukció, amelynek csupán 1.984 köbcentiméteres összlökettérfogata közös elődjével. 221 kW (300 LE) legnagyobb teljesítménye 5.500-as percenkénti fordulatszámnál jelenik meg főtengelyén, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.500 percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. ![]() Audi RS 6 Avant Immár a jövő útját mutató kvalitásokkal mutatkozik be az új Audi RS 6 Avant, amely elődjénél lényegesen könnyebben és gazdaságosabban kínál még dinamikusabb menetteljesítményeket. Álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig kívánságra akár a 305 kilométer/órát is eléri. A 4.0 TFSI 412 kilowattos (560 LE) teljesítményszint mellett átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként. Az ötmilliomodik Audi quattro![]() Az Audi az ötmilliomodik quattrot ünnepli. A jubileumi autó egy fehér Audi A6 allroad 3.0 TDI, amely Neckarsulmban hagyta el a gyártósort. 1980-ban mutatkozott be a technológia a legendás Audi quattro coupé-n. Ha összeadjuk jelenleg összes rendelkezésre álló karosszériát, motort és hajtóművet, akkor több mint 140 fajta modellvariációt kapunk. Az Audi a prémiumszegmensben messze a legszélesebb palettát nyújtja az összkerék-meghajtású autókból: Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad illetve S és RS modellek kizárólag négykerék-meghajtással állnak rendelkezésre, az összes többi sorozatnál az Audi opcionálisan kínálja ezt. „A quattro a márkánk egyik fő pillére és egy meghatározó tényező sikertörténetünkben” - mondta Rupert Stadler az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. A quattro biztonságot, sportosságot, technikai hozzáértést valamint egy dinamikus életérzést szimbolizál. 2012 ben az ügyfelek több, mint 43%-a választott quattro modellt- egy új rekord a márka történetében. Mintegy 205 600 jármű értékesítésével az Audi Q5 jár az élen. A quattro GmbH kínálatában nagyteljesítményű modellek, mint az RS ÉS R8, fejlesztéséért és gyártásáért felelős. A vásárló itt az autóját egyedivé teheti vagy különleges kiegészítőket rendelhet hozzá. A quattro GmbH-nál, fennállásának 30.évfordulóján 800 munkatárs dolgozik. Audi RS 7 Sportback![]() Az Audi bővíti az RS termékcsaládját: Az RS 7 Sportback, amely a 2013-as detroiti autószalonon debütál, a dinamika legszebb megtestesítője. Az ötajtós Coupé egy 4.0 TFSI erőforrást használ, amely 560 lóerő teljesítménnyel bír. A jármű 0-ról 100 km/h-ra mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel, a vásárlók kívánságára azonban a sebességkorlát felemelhető, egészen 305 km/h-ig. A nagy teljesítmény ellenére az Audi RS 7 Sportback átlagosan 9,8 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en. Esztétikus dizájn, innovatív technológia és imponáló sportosság: ezek a RS 7 főbb jellemzői. Erőforrása, a nyolchengeres biturbó 5700-6700 fordulatszám-tartományban szolgáltatja maximális teljesítményét, a nyomatéka pedig 700 Nm 1750 és 5500-as fordulatszám között. Mivel az 1,2 barral töltő két turbót és a köztes hűtőt a hengersorok közötti „V-térben” helyezték el, az égéstermékek rövid utat tesznek meg, így a nyolchengeres gázreakciója nagyon jó. Hírek az Audi Hungaria világábólSikeres 2012-es üzleti év az Audi HungariánálGyőrből![]() Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. sikeres üzleti évre tekinthet vissza: A világ legnagyobb motorgyára 1 915 567 (2011: 1 883 757) motorral termelési rekordot ért el. A járműgyárban 33 553 (2011: 39 518) autó hagyta el a gyártósort. Az Audi Hungaria árbevétele 2012-ben 5282 millió eurót (2011: 5598 millió euró) tett ki. A vállalat az elmúlt évben jelentős, 1038 millió euró értékű beruházást valósított meg Győrben. Az Audi Hungaria az üzleti év végén 8663 munkatársat foglalkoztatott, amely 18,3 százalékos emelkedésnek felel meg. 2013-ban a vállalat fennállásának 20 éves jubileumát ünnepli és megnyitja teljes gyártási folyamatát lefedő új járműgyárát. „Az Audi Hungaria elmúlt évét rendkívül dinamikus fejlődés jellemezte. Jelentősen növeltük beruházásainkat, új munkatársak nyertek felvételt a vállalathoz és folytattuk járműgyárunk felépítését” − hangsúlyozta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. „Tevékenységünkkel hozzájárulunk az Audi céljához, hogy a prémium márkák között világszerte az első legyen.“ Az Audi Hungaria motorgyártásában 2012-ben tizenegy új motorvariáns sorozatgyártása indult el. Ide tartozik többek között az innovatív 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorok sorozatgyártásának megkezdése. Emellett elkészült a kétmilliomodik hathengeres dízelmotor, és az ötszázezredik nyolchengeres motor. A vállalat összesen 1 915 567 motort gyártott. Az új motorprojektek megvalósítása érdekében az Audi Hungaria bővítette a gyártási területet a motorgyártásban, és júliusban átadták a Kísérleti Motorgyártó Központ új épületét, ezzel egy tető alá került a kísérleti motorokkal kapcsolatos minden fejlesztési és gyártási tevékenység. Az elmúlt év kiemelkedő eseménye a járműgyártásban az új járműgyár bokrétaünnepe volt. Az építési munkálatok az ütemtervnek megfelelően haladtak, továbbá betelepítették a berendezéseket és gyártósorokat. A vállalat 1500 munkatárs képzését biztosította járműgyári feladataikhoz a gyár oktatóközpontjában valamint az Audi németországi telephelyein, Ingolstadtban és Neckarsulmban. A szerszámgyár az elmúlt évben új elemekkel bővítette kapacitását a kisszériás karosszéria gyártásban, többek között a Q5, RS5 Cabrio, RS4, A6 és Q3 modellekhez. Az Audi Hungaria a műszaki fejlesztésen is bővítette tevékenységét. A már több mint 10 éve működő motorfejlesztő központ mellett járműfejlesztéssel bővült a fejlesztési tevékenység. Az új szakterület felépítése jól halad, különös hangsúlyt helyezve a járműtesztelésre, segítve ezzel az új modellek sorozatgyártásának sikeres felfuttatását. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. árbevétele az előző üzleti évben 5282 millió eurót (2011: 5 598 millió euró) ért el. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.-hez több mint 1600 munkatárs nyert felvételt 2012-ben. Az év végén ezzel összesen 8663 munkatársat (2011: 7 322) foglalkoztatott a vállalat. A vállalat célul tűzte ki, hogy a női munkaerő arányát 2 százalékról 10 százalékra növeli, ennek keretében női munkavállalók átképzését valósítja meg egy egyedülálló képzési program segítségével. A vállalat jövőbe mutató képzési kooperációs programokkal gondoskodik a jövő nemzedékéről. Az utánpótlás program sarokköve a duális szakképzés, amely 2012 elejétől a Projekt-és Oktatóközpontban folyik. Az Audi Hungariánál jelenleg mintegy 250 szakmunkástanuló sajátítja el a 13 választható szakma egyikét. Az Audi Hungaria és Győr támogatásával a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Belsőégésű Motorok Tanszékén új iroda- és laborépületet adtak át. A hallgatók egyetemi tanulmányaik során rendszeresen dolgoznak együtt az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.-vel kutatás-fejlesztési projekteken. A vállalat szívesen támogatja azokat a kezdeményezéseket, amelyek hozzájárulnak Győr fejlődéséhez és növelik a fiatalok műszaki szakmák iránti érdeklődését. Az Audi Hungaria így a 2012-ben nyílt MOBILIS Interaktív Kiállítási Központ partnere lett. A vállalat emellett támogatja a Győr-Pér regionális repülőtér bővítését. „2013-ban az Audi Hungaria 20 éves jubileumot ünnepel. Az elmúlt két évtized sikertörténetét ebben az évben is tovább szeretnénk írni“ - mondta Faustmann. A vállalat jól kezdte a jubileumi évet. A 20 éves jubileumi eseménysorozat mellett az év közepén fontos mérföldkőhöz érkezik a vállalat: megkezdődik az Audi A3 limuzin sorozatgyártása. Az év első hónapjaiban az Audi Hungaria több mint 300 új munkahelyet teremtett és felvette a 9000. munkatársát. Az Audi Hungaria 2013-ban már ötödik alkalommal nyerte el a „Legvonzóbb Munkáltató“ címet Magyarországon. Audi Hungaria ismét a „Legvonzóbb Munkáltató“![]() Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. immár ötödik alkalommal nyerte el a „Legvonzóbb Munkáltató“ címet Magyarországon. A Munkáltatói Márka Kutatást az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó vállalat és az AIESEC nemzetközi egyetemi hallgatói szervezet végezte a CV Online állásportállal együttműködve. A felmérés összesen 14 000 interjúalany - 9800 tapasztalt munkavállaló és 4200 pályakezdő - véleményét tükrözi 13 iparág 243 vállalatáról. „Nagyon örülünk az elismerésnek“ - mondta Dr. Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyekért felelős ügyvezető igazgatója. „Munkatársainknak nemcsak hosszú távú és biztos munkahelyet, hanem vonzó jövőképet és kiváló karrierlehetőséget kínálunk. Nagy hangsúlyt fektetünk a szakmai és nem szakmai képzésekre és számos programmal járulunk hozzá a vállalat vonzerejének növeléséhez, így többek között rugalmas munkaidőkerettel, átfogó egészségügyi programmal és például a kismama integrációs programmal.“ A Munkáltatói Márka Kutatás a vállalatok munkaadói imázsával, többek között vonzerejével és ösztönző eszközeivel foglalkozott. Az elmúlt évben több mint 40 000 pályázat érkezett az Audi Hungariához, mely a vállalat vonzerejének bizonyítéka. Az Audi Hungaria jelenleg több mint 9000 munkatársat foglalkoztat. A győri vállalat 2013-ban további mintegy 1000 új munkahely létrehozását tervezi. Különösen keresettek a szakemberek az új járműgyár, a műszaki fejlesztés, a motorgyártás és a szerszámgyár területeire. Az Audi Hungaria nagy hangsúlyt fektet a szakember utánpótlás biztosítására. A felsőoktatás hallgatói különböző állásbörzéken, gyárlátogatások keretében vagy szakmai napokon ismerhetik meg a győri vállalatot. Emellett a tehetséges hallgatók az utánpótlás programok keretében - mint az Audi Adventure gyakornoki és a nemzetközi trainee program - tapasztalatot szerezhetnek a vállalat folyamatairól, technológiáiról és termékeiről, ezáltal lehetőségük nyílik a szakmai fejlődésre. Az Audi Hungaria számos kutatás-fejlesztési témában és szakmai projekten dolgozik együtt a győri Széchenyi István Egyetemmel és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel. Az autógyártó mindkét egyetemen szervez szakmai előadásokat és rendezvényeket. A hosszú távú személyügyi stratégia további fontos eleme a munkaadói vonzerő mellett a jövőbe mutató egyetemi kooperáció és ezzel együtt a következő generációk jövőjének biztosítása. Az Audi Hungaria támogatja a péri repülőtér-fejlesztéstMegkezdődött a péri repülőtér bővítése: a projekt az üzemeltetés és a repülés biztonságának fejlesztésére irányul. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., a magyar állam és Győr város önkormányzata szorosan együttműködik a közös cél érdekében. Ennek megfelelően a repülőteret működtetető társaság tulajdoni viszonya is megváltozott. Az Audi biztonságos és tervezhető kihasználtságot kínál a következő tíz évre, így stratégiailag biztosítja a repülőtér jövőjét. Az Audi Hungaria ismét „Energiahatékony Mentor Vállalat” díjat kapott![]() Az Energiatakarékossági Világnap alkalmából második alkalommal díjazták az ország energiatudatos és energiahatékony vállalatait a Parlamentben. Az Audi Hungaria ez alkalomból „Energiahatékony Vállalat” és „Energiahatékony Mentor Vállalat” díjakat vehetett át. Az Energiahatékonysági Kiválósági Pályázat célja a vállalkozások energiatudatosságának növelése, az energiahatékonyság területén elért vállalati eredmények elismerése, bemutatása és a tudás megosztása. Ha Magyarország valamennyi - egy átlagos háztartásnál öt-hatszor többet fogyasztó - vállalkozása Energiatudatos Vállalatként valóban tenne az energiaracionalizálás érdekében, az éves szinten akár több tízmilliárd forint megtakarítást jelentene a hazai energiaköltségekből. Ez a Virtuális Erőmű Program célja is: hazánkban elsőként tűzte zászlajára, hogy a csatlakozó vállalkozásokkal együttműködve egy 200 MW-nyi erőmű termelésének megfelelő energia-megtakarítást gyűjt össze 2020-ig. Az Audi Hungaria Környezetvédelmi Politikájában elkötelezte magát energiahatékonyságának folyamatos javítása mellett. Ezt a vállalat úgy kívánja megvalósítani, hogy a tevékenységei és eredményei a nyilvánosság számára is láthatóak legyenek, s ezzel másokra is ösztönzőleg hassanak. E célok elérése érdekében az Audi Hungaria csatlakozott a Virtuális Erőmű Programhoz. Az így elért eredmények ezáltal beépülnek Magyarország energiahatékonysági programjába is. Rendezvényeink 2013-ban - Találkozzunk személyesen is!Prof. Dr. Martin Winterkorn előadása Budapesten!
Felsőoktatási intézmények állásbörzéi:
Szakmai napok: Kiemelt állásajánlatokGyakornok - jog: Középfokú végzettséggel rendelkezőknek ajánlott pozíciók:
Felsőfokú végezettséggel rendelkezőknek kiírt állásajánlatok:
A jövő Győrben épül!Aktuális álláshirdetésekAmennyiben érdeklődik állásajánlataink iránt,kérem az alábbi linken tekintse meg megújult pályázati rendszerünket,melyben könnyen megtalálhatja a végzettségének és tapasztalatának megfelelő pozíciókat. |
||||||
![]() |
||||||
|