![]() ![]() |
||||||
Tartalomjegyzék
Hírek az Audi AG világábólAudi Land of quattro Alpen Tour 2013![]() Ebben az évben az Audi az Alpokban rendezte hosszú távú versenyét, miután 2008-ban meghódította az Egyesült Államokat, 2009-ben Európát, 2011-ben pedig Kínát. 4440 km, 44 alpesi hágó, négy új, összkerék-meghajtású RS modell. Ezek az Audi Land of quattro Alpen Tour legfontosabb adatai. A szeptember 23-án kezdődő verseny útvonala Klagenfurtból indult és a résztvevőknek 12 szakaszt kellett megtenniük, hat országot keresztezve Monaco-ig és vissza. A quattro változat egy különleges siker sztori, amely már három évtizede van jelen az Audi kínálatában és eddig több mint öt millió quattro modellt értékesített a négykarikás márka. Ez a vállalatot minden más márkánál nagyobb részesedéshez segítette hozzá az összkerékhajtású autók piacán. „2013 a quattro GmbH éve. Az RS 5 Cabriolet, az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback mellett az RS Q3 a negyedik RS modell, ami idén bevezetésre kerül” - mondta Franciscus van Meel, a quattro GmbH ügyvezető igazgatója. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg nyolc különböző RS modell szerepel a kínálatunkban, amely a valaha volt legnagyobb szám történetünkben” Bővebben: http://www.audi-quattro-alpentour.com/de/home.html 10 százalékos értékesítési növekedés szeptemberben![]() Mintegy 150 300 vásárló döntött Audi mellett szeptemberben, amely 10 százalékos növekedésnek felel meg az előző év ugyanezen hónapjához viszonyítva. A vállalat ismét jelentősen növelte eladásait az USA-ban (+6,2 %) és kétszámjegyű növekedést ért el Kínában, ahol 28,2 százalékkal több vásárló döntött a négykarikás márka mellett. Európában is pozitívan zárta az előző hónapot a vállalat (plusz 3 százalék). Az AUDI AG januártól szeptemberig világszerte 7,6 százalékkal több, mintegy 1 180 750 autót értékesített. „A kedvezőtlenebb keretfeltételek ellenére sok fontos piacon erősebben zártuk az első három negyedévet, mint az előző évben. Minden régióban jobban növekedtünk, mint a teljes autó-értékesítési piac” - mondta Luca de Meo, az AUDI AG értékesítésért felelős igazgatótanácsi tagja. „Különösen a Q3, a Q5 és az A3 Sportback emelték eladásainkat.” Az Audi 2015-től Brazíliában is gyárt![]() A négy karika tovább növekszik: 2015-től az Audi a brazil Paraná államban fekvő São José dos Pinhais -ban is gyárt majd. Az új, brazil telephellyel a márka kiszállításai várhatóan jelentősen emelkednek a dél-amerikai kontinensen. Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke és Dr. Bernd Martens az új telephely bejelentése kapcsán kedden találkoztak a brazil kormány tagjaival. „A brazíliai termeléssel megteremtjük az alapot ezen régióban való növekedésünkhöz. Stadler bejelentette, hogy az értékesítések száma az évtized végéig a duplájára nőhet ott. „Brazíliában is az a célunk, hogy vezetők legyünk a prémiumszegmensben. 2015-ig a vállalat 150 millió eurós beruházást valósít meg, hogy a telephelyet felkészítse a gyártásra. 2015-től elsőként az A3 Limousine, majd néhány hónappal később az Audi Q3 hagyja el itt a gyártósorokat. Az Audi 2020-tól évente 2 millió autót szeretne világszerte értékesíteni. Németország és Magyarország mellett Európán kívül is bővíti termelési hálózatát. 2013 végétől Foshanban, Kínában, 2016-tól Mexikóban is megkezdődik a gyártás. (A fotón Rupert Stadler és a brazil elnökasszony, Dilma Rousseff) Hírek az Audi Hungaria világábólSportos, elegáns és kompakt - az új Audi A3 Cabriolet![]() Sportos, elegáns és sokoldalú - az Audi bemutatja új A3 Cabriolet modelljét. A kompakt négyüléses újdonság lágyan ívelő formáival és vászontetejével vonzza a tekinteteket. Az A3 Cabriolet ugyanakkor következetes könnyűszerkezetes építésével, új motorjaival, sokoldalú hálózati kapcsolataival és nagy tudású vezetői segédrendszereivel műszakilag is kategóriája élvonalát képviseli. Külső formavilág Az új Audi A3 Cabriolet jelentősen megnőtt elődjéhez viszonyítva, hosszúsága 4,24-ről 4,42, tengelytávja 2,58-ról 2,60, míg szélessége 1,77-ről 1,79 méterre nőtt. Csupán magasságában (1,41 méter) mérhető 15 milliméteres csökkenés, a nyitott négyüléses modell így még elegánsabb és sportosabb kiállással jelenik meg az úton. Csomagtere 60 literrel bővült és könnyebben pakolható. A kerékjáratokban akár 19 col peremátmérőjű kerekek is elférnek. Az Audi A3 Cabriolet elejét a jellegzetes Singleframe hűtőrács határozza meg. Karcsú fényszórói határozott „tekintetet” kölcsönöznek számára, s éppúgy a vízszintes vonalakat hangsúlyozzák, mint a lökhárító légbeömlő nyílásai. Kívánságra az Audi LED-technikájú fényszórókat is szállít, amelyek az alsó-középkategóriában egyedüliként folyamatos hatótáv-állítással is rendelkeznek. A kétajtós modell harmonikus arányaiban karosszériája hátsó túlnyúlása jut döntő szerephez. Az első szélvédőkeret alumíniumból készül, s a teljes járművön alumínium díszléc fut körbe. Oldalán határozottan meghúzott „tornádóvonala” és feszes felületei látványos fény-árnyék játékot űznek. Vászontető Az új A3 Cabriolet könnyű magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel készül, amely harmonikusan illeszkedik formavilágába. Az elektrohidraulikus mozgatómechanizmusa gombnyomásra egyaránt kevesebb, mint 18-18 másodperc alatt nyitja illetve zárja, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a három rétegbe hajtott tető a 287 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik. A teljesen automatikus mozgatású vászontető üveg hátsó szélvédővel készül, s alapkivitelben fekete színű. Igényes alternatívaként a szintén automatikus mozgatású, vastagabb belső habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontető kínálkozik, tovább mérsékelve az A3 Cabriolet eleve csekély belső zajszintjét. Az akusztikai vászontető igény szerint fekete, szürke vagy barna külső színben, illetve fekete és holdezüst mennyezetkárpittal rendelhető. A szélterelő az Ambiente felszereltségi szinten a szériakivitel része, míg az első fejtér-fűtés extraként kapható. Boruláskor két rugó-előfeszítésű, alapesetben a karosszériába süllyesztett aktív borulásvédő keret óvja a bennülőket. Karosszéria Az alapkivitel saját tömege mindössze 1.365 kilogramm, az új Audi A3 Cabriolet így megnövekedett méretei és kényelmi színvonala ellenére is mintegy 50 kilogrammal könnyebb elődjénél. A kellő torziós merevséget szolgáló különleges megerősítéseivel a puszta karosszériaszerkezet 30 kilogrammal könnyebb a korábbinál, a motorházfedél anyaga ez esetben alumínium. Az A3 Cabriolet utasterében és motorkonstrukciójában szintén a könnyűszerkeztetes építés szigorú irányelvei a meghatározók, e szakterület úttörőjeként az Audi egyértelműen az élen áll az alsó-középkategóriában. A külső színek palettáján az ügyfelek 16 árnyalat közül válogathatnak. Utastér ![]() Az új Audi A3 Cabriolet belső formavilágát is elegánsan ívelő vonalak és letisztult felületek határozzák meg. A műszerfal karcsú és alacsony, s első felét lendületes formák, illetve a vezető felé forduló középkonzol jellemzi. A repülőgépek sugárhajtóműveit idéző, nagyméretű kerek légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kezelőpanelje és a háromdimenziós hatású dekorbetétek már a felsőkategória hangulatát hozzák el az utastérbe. Az extrafelszerelésként kínált belsővilágítás-csomag első ízben tartalmaz az olvasólámpákhoz érintőkapcsolókat. Mint minden Audi esetében, a kidolgozás minősége itt sem tűr kompromisszumot, a kezelés pedig egyszerű, magától értetődő és kényelmes. Az utastér akár négy felnőtt számára is komfortos helyet kínál, a hátsó üléstámla pedig széles rakodónyílást szabaddá téve hajtható le. A kormánykerék és az ülések egyaránt új fejlesztések, a szintén új elektromechanikus rögzítőfék kapcsolója padig a középső alagút konzolján kapott helyet. Az egyes felszereltségi szintek Attraction, Ambition és Ambiente néven sorakoznak a kínálatban, az Ambition változathoz rendelhető S line sportcsomag a teljes utastérnek sportos fekete alaptónust kölcsönöz. A kárpitanyagok választékában szövet és bőrfajták mellett egy Alcantara/bőr kombináció is szerepel. Az Audi design selection lasszóbarna összeállítás kifejezetten exkluzív hangulatot áraszt. Vezetői segédrendszerek Még biztonságosabb és pihentetőbb a vezetés az Audi A3 Cabriolet volánja mögött fejlett vezetői segédrendszerei használatával. A gazdaságossági programmal és pihenő-ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer az Ambition és Ambiente szinteken az alapfelszereltséget bővíti. Az extrafelszerelések listáján e téren az adaptive cruise control, az Audi side assist, az Audi active lane assist, a közlekedési táblák kameraalapú felismerő funkciója, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és az Audi pre sense biztonsági segédrendszer különböző fokozatai is megtalálhatók. Nemkülönben vonzó az infotainment-modulok kínálata, csúcsán a Bang & Olufsen hangrendszerrel és az MMI navigáció plusz navigációs rendszerrel. A rendkívül vékony, hét col képátlójú monitor elektromosan emelkedik ki a műszerfalból. A kezelőfelületen a központi forgató-/nyomógomb az MMI touch rendszerrel közösen érintőfelülettel bővült (touchwheel), amely a gomb tetején teszi lehetővé a betűk és számok intuitív beírását. Az Audi connect a vezetőt és környezetét összekötő szolgáltatások koncepciója. Az új Audi A3 Cabriolet modellekben az MMI navigáció plusz navigációs rendszer kiegészítéseként az internet-kapcsolatról is gondoskodik, sőt, ahol megoldható, mindjárt a rendkívül gyors LTE átviteli szabvány szerint (novembertől rendelhető). Az integrált WLAN-hotspot kényelmes lehetőséget kínál az utasok számára, hogy külső eszközeikkel kedvükre szörfözzenek a világhálón vagy éppen elektronikus levelezésüket bonyolítsák. A vezető számára e fejlett technika az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza el az autóba, a Google Earth és a Google Street View képeivel végzett navigációtól az online közlekedési információkon át, egészen a Facebook- és Twitter-elérésig. Az Audi connect legfrissebb szolgáltatása a parkolóhely-információ, amely a parkolóházak és mélygarázsok szabad helyeiről szolgál hasznos adatokkal. ![]() Hajtásrendszer Az Audi A3 Cabriolet palettáján piaci bevezetésekor sorakozó három, teljes egészében új fejlesztésű motor szintén nagyban hozzájárul a modellek sportos karakteréhez. A két TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter összlökettérfogatából 103 kW (140 LE) illetve 132 kW (180 LE), míg a 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítményt produkál. A későbbiekben további aggregátok is csatlakoznak a kínálathoz, a 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI technikától egészen az Audi S3 Cabriolet hajtásáért felelős, nem kevesebb, mint 221 kilowattal (300 LE) érkező 2.0 TFSI konstrukcióig. Az új Audi A3 Cabriolet minden erőforrása közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel működik, s tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerét (Start-Stop System). A piaci bevezetéskor választható három motor átlagosan 12 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint elődeik, mégpedig dinamikusabb menetteljesítmények mellett. Az 1.4 TFSI technikával az orrában az Audi A3 Cabriolet például álló helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, miközben 100 kilométerenként átlagosan 5,0 liter benzin is elegendő számára (széndioxid-kibocsátás: 114 g/km). E magas fokú gazdaságossághoz az Audi cylinder on demand (COD) rendszer is hozzájárul, amely alacsony terhelési tartományokon kettőt önműködően leállít az 1.4 TFSI négy hengere közül. Erőátviteli rendszere tekintetében az Audi A3 Cabriolet szintén a technika legfrissebb állását képviseli. Az 1.8 TFSI erőforrás eleve a hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel együtt az üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő szabadonfutó üzemmódot is kínál. Az 1.4 TFSI és 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A későbbiekben - az alsó középkategóriájú kabriók körében további egyedülálló újdonságként - a quattro állandó összkerékhajtás is megjelenik a kínálatban. Futómű Sportos irányíthatósági tulajdonságok, magas fokú biztonság és kényelem - az új Audi A3 Cabriolet futóművét is igényes technika jellemzi. A MacPherson-rendszerű első felfüggesztések részben alumíniumkomponensekből épülnek fel, a négykaros hátsó felfüggesztések pedig egymástól optimálisan különválasztva veszik fel a hossz- illetve oldalirányban ébredő erőket. A szervokormány gazdaságos elektromechanikus rásegítést kínál. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) az ugyancsak elektronikus differenciálzár-hatású funkciót is tartalmazza, még folyamatosabbá és biztonságosabbá téve a tempós kanyarvételeket. Az erőteljes fékrendszert stabil fékhatás és tartósság jellemzi. A keréktárcsák peremátmérője 16 és 19 col között választható, a gumiabroncsok választéka pedig 235/35 méretig terjed. Sportfutómű két változatban is rendelhető, alapesetben 15, az S line változatban pedig 25 milliméterrel süllyesztve mélyebbre a karosszériát. Az Audi A3 Cabriolet high-end extrái között említhető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer (az Ambition felszereltségi szinten széria), amellyel a vezető a motormenedzsment, a szervokormány, az S tronic sebességváltó és a légkondicionáló berendezés működésének alapvető karakterisztikáját választhatja meg többféle üzemmód szerint. A szabályzás adott esetben olyan opcionális rendszerek működésére is kiterjed, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás, az adaptive cruise control, az adaptive light és az áttételét a bekormányzási szöggel folyamatosan növelő progresszív kormányzás. Az új Audi A3 Cabriolet a győri üzemben gördül le a szerelőszalagról, amelyet az Audi több mint 900 millió eurós beruházás keretében bővített. A magyarországi értékesítés novemberben indul, az első példányok 2014 első negyedében érkezhetnek a márkakereskedőkhöz. Szériafelszereltségében számos sportos és kényelmes technika szerepel, például a komfortkulcs vagy éppen az integrált fejtámlával és a vállövön rombuszmintás steppeléssel készülő S-sportülések. Az Audi Hungaria köszönti 10 000. munkatársát![]() Az Audi Hungaria folytatja sikertörténetét: szeptemberben kezdte meg karrierjét a 10 000. munkatárs, Honfi Norbert (28) a vállalatnál, aki a négyhengeres motorgyártás csapatát fogja erősíteni. 2013 elejétől mintegy 1300 új munkatárs nyert felvételt az autógyártóhoz. A vállalat az elmúlt két évben több mint 3000 munkatársat vett fel, főként az új járműgyárba, ahol nemrég kezdődött meg a sorozatgyártás. Az Audi Hungaria sikere elismertségében is visszatükröződik: a vállalat öt éve Magyarország „Legvonzóbb Munkáltatója“ az AIESEC nemzetközi egyetemi hallgatói szervezet és az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó vállalat felmérése alapján. „Az Audi Hungaria változatlanul nagy vonzerővel bír. Munkatársainknak nem csak biztos munkahelyet, hanem sokrétű fejlődési lehetőséget kínálunk” - hangsúlyozta Dr. Knáb Erzsébet, személyügyekért felelős ügyvezető igazgató. „Magasan képzett munkatársaink jelentős mértékben hozzájárulnak vállalatunk sikeréhez. Lelkes hozzáállásukkal tovább fejlődik az Audi Hungaria” - mondta Achim Heinfling, motorgyártásért felelős ügyvezető igazgató. „Fontos pillanat számunkra, hogy a mai napon a 10 000. munkatársat csapatunkban üdvözölhetjük.” Dr. Knáb Erzsébet és Achim Heinfling személyesen köszöntötték Honfi Norbertet. Az új munkatárs Észak-Magyarországról származik és új munkahelye miatt költözött Győrbe. „Célként tűztem ki, hogy a világ legnagyobb motorgyártójánál, az Audi Hungariánál dolgozhassak. Nagyon várom az új kihívásokat és jövőben rejlő lehetőségeket a vállalatnál“ - mondta Honfi Norbert a beállítási napon. Az autógyártó bővítette gyártási kapacitását Győrben. A vállalat továbbra is keresi a szakembereket a műszaki fejlesztés, motorgyártás, logisztika, minőségbiztosítás és az új járműgyár területeire. Az Audi Hungaria karitatív célokat támogat![]() Az Audi Hungaria a Győri ETO FC - FC Bayern München futballgálából származó tiszta bevételét karitatív célokra fordítja. Dr. Knáb Erzsébet, személyügyekért felelős ügyvezető igazgató a mai napon 17 millió forint értékben adta át az adományokat az alapítványok képviselőinek. A győri futballklub utánpótlás-támogatásán felül ezzel az összeggel hat regionális szociális intézményt segít a vállalat. „Az Audi Hungaria mindennapjainak meghatározó eleme a társadalmi felelősségvállalás. Ennek jegyében a jubileumi futballgála tiszta bevételét vállalatunk fennállásának 20. évében karitatív célokra fordítjuk, melynek középpontjában a fiatalok, az egészségvédelem és a futball-utánpótlás fejlesztése áll. Mindez jó példája vállalatunk felelősségvállalásának a régióban” - mondta Dr. Knáb Erzsébet, személyügyekért felelős ügyvezető igazgató. Az Audi Hungaria adományával hat szociális projektet és intézményt támogat: a Szívkatéterezés Győr Alapítványt, az Országos Mentőszolgálat Alapítványt, a Gézengúz Alapítványt, a Lurkó Alapítványt, az Egészséges Újszülöttekért Alapítványt valamint a Szent Cirill és Method Alapítvány Anya-, Csecsemő és Gyermekotthont. Az Audi Hungaria által felajánlott összeget az alapítványok hightech eszközök és berendezések megvásárlására fordíthatják. Az Audi Hungaria a vállalat alapítása óta elkötelezte magát a kultúra, sport és szociális területek támogatása mellett. Az autógyártó többek között főszponzora a Győri Balett társulatának, kiemelt támogatója a Győri ETO FC-nek, névadó főszponzora a Győri Audi ETO KC-nak, valamint fontos szerepet játszik a közép-és felsőoktatás fejlesztésében, melynek jegyében számos oktatási intézménnyel működik együtt. Ösztöndíj mechatronikai- és gépészmérnök hallgatóknak az Audi Hungariától![]() Az Audi Hungaria fél éves ösztöndíjat hirdetett a BME kéttannyelvű (magyar-német), német nyelven tanuló mechatronikai és gépészmérnök hallgatók számára. Az ösztöndíjat a külföldön eltöltött szemeszter alatt vehetik igénybe. Az ösztöndíj havi támogatást jelent a külföldi szemeszter ideje alatt és egy legalább hat hónapra szóló gyakornoki pozíciót garantál az Audi Hungariánál. Az ösztöndíjra aktív, nappali tagozatos hallgatói jogviszonnyal, az említett szakirányon tanuló mechatronikai - és gépészmérnök hallgatók jelentkezhettek minimum négy lezárt szemeszterrel, jó kommunikációs készséggel. Az önéletrajzok előzetes szűrése alapján egy egynapos AC-n kellett részt venniük, ahol be kellett mutatniuk az általuk legkomolyabbnak ítélt szakmai feladatukat, csoportos feladatokat kellett megoldaniuk, kognitív tesztet töltöttek ki ill. szakmai interjún vettek részt. Öt hallgató nyerte el az ösztöndíjat, akik októberben mennek ki az Erasmus félévükre a karlsruhei egyetemre, ahol a magas színvonalú egyetemi tanulmányok mellett német nyelvismeretüket is fejleszthetik. Az Audi Hungaria a Pro Progressio Alapítvánnyal együttműködve adja a támogatást. „Célunk, hogy a legtehetségesebb hallgatókat már az egyetemi évek alatt is támogassuk, hogy gyakornokként sok tapasztalatot gyűjthessenek. Felkeltjük az érdeklődésüket a vállalat iránt, hogy tudásukat és tehetségüket az Audi Hungaria munkatársaként tudják majd kamatoztatni” - mondta Manuela Meske-Schubert, az Audi Hungaria nemzetközi kiküldetések és személyügyi marketing területének vezetője. Oktatási és tudományos kooperációk: Career Advantage program![]() Az Oktatási és tudományos kooperációk (G/SH) terület az Audi Hungaria legfontosabb egyetemi partnerével, a győri Széchenyi István Egyetemmel közösen vesz részt a texasi Kirk Downey professzor által kezdeményezett Career Advantage programban. Az USA-ban már évek óta sikeres program célja, hogy egyetemi hallgatók és üzleti vállalkozások bevonásával modellezze az üzleti élet valós világát. A kiválasztott hallgatók egy képzeletbeli szolgáltató vállalatot képviselnek az angol nyelvű programban, az Audi Hungaria pedig a megbízóként projektfeladat kidolgozását várja tőlük. Az elmúlt egyetemi félévben Student Enterprise címen futó, majd a 2013-as őszi szemesztertől Career Advantage-re keresztelt programban az Oktatási és tudományos kooperációk terület a műszaki és közgazdász szakos hallgatókból álló hat fős csapatnak azt a feladatot adta, hogy dolgozzák ki az Audi Hungaria számára egy vendégelőadói program részleteit, amelynek a keretei között az Audi Hungaria szakértői vennének részt az egyetemi oktatásban, hogy átadhassák az iparban szerzett legfrissebb tapasztalataikat a jövő munkavállalói számára. A projektben való részvételünk célja az egyetemek és az ipar közötti kétoldalú tudástranszfer felgyorsítása, és a legtehetségesebb hallgatók vállalatunkhoz kötése. A hallgatók pedig esélyt kapnak arra, hogy megismerkedjenek az Audi Hungariával, és talán életükben először szembesüljenek az üzleti élet munkamódszereivel és valódi kihívásaival. Az Oktatási és tudományos kooperációk területi munkatársa által támogatott hallgatók a projekt eredményeit 2013 decemberében angolul prezentálják a Széchenyi István Egyetemen. Találkozzunk személyesenOktóberben és novemberben is lehetőséged nyílik, hogy személyesen találkozz munkatársainkkal és szemrevételezd ajánlatainkat. Gyere el és találd meg az elképzeléseidnek és végzettségednek leginkább megfelelő pozíciót! Nálunk adottak a kiváló körülmények ahhoz, hogy értéket teremthess! RendezvényeinkSZE állásbörze
|
||||||
![]() |
||||||
|