A temperamentumos modell mellett történetünk azokról a kiváló szakemberekről is szól, akik munkájukkal, szaktudásukkal, tapasztalatukkal, lelkesedésükkel hozzájárultak ahhoz, hogy 2024. szeptember 20-án köszönthessük az első, Győrben gyártott CUPRA Terramart.
Németh Andrea a Supplier Quality részlegen 15 fős csapatával az új modell belső teres alkatrészeinek minőségéért felel, hogy a törvényi előírásoknak, specifikációknak és végső soron a terveknek megfelelő alkatrészek készüljenek a kiválasztott beszállítóknál. A vállalat talán egyik legtöbbet utazó területének munkatársa nagy büszkeséggel mesélt spanyolországi útjáról.
„Két alkalommal volt lehetőségem a SEAT/CUPRA telephelyére, a Barcelona melletti Martorellbe utazni, ami nagy élményt jelentett, hiszen a katalán főváros az egyik kedvenc városom. Itt tapasztaltam meg igazán, hogy a márka mennyire összefonódott Barcelonával. Egy film forgatásában is részt vehettem a Terramar versenypályán, amiről az autó a nevét is kapta.
Andrea személyes kedvence az autó mítoszfekete változata, a belső konfigurációját illetően azonban nem tudna választani, hiszen minden alkatrész a szívéhez nőtt, az összes mögött ott látja kollégái odaadását és szakértelmét, akikre nagyon-nagyon büszke.
Az immár 28 éve a SEAT csapatát erősítő Alberto Minarro Pelegrin 2022 óta dolgozik projektvezetőként az Audi Hungariánál. A sémák mentén azt gondolnánk, hogy a spanyol szakember életébe nagy változást hozott a mediterrán kultúrából hazánkba való költözés, de Alberto jócskán ránk cáfol ebben.
„Otthon érzem magam a családommal itt Győrben, amiben a rendkívül nyitott és befogadó kollégáim nagy szerepet játszottak. Mindenki nagyon segítőkészen fogadott, a csapatunk tényleg nagyon összetartó, ahol tudjuk, segítjük egymást. Azt nem mondom, hogy a tél és az azzal járó hideg és sötétség hiányozni fog, ha jövőre lejár a kiküldetésem, de ha az ember jó társaságban tölti az idejét, akkor ezt is meg lehet szokni.”
Alberto hidat képez Martorell és Győr, alapvetően Spanyolország és Magyarország között, igazi multikulturális csapat részeként. Mindig is azt vallotta, hogy egy kultúrát annak alapos megismerésével lehet igazán megérteni, közel kerülni hozzá, így alaposan felkészült hazánk gasztronómiájából, történelméből ideutazása előtt. A legnagyobb különbséget talán a nonverbális kommunikációban látja, ettől eltekintve közös elemként jelenik meg az agilitás, rugalmasság és a problémamegoldó készség.
Ugyanezen értékek mentén zajlott a felkészülés a spanyol SUV érkezésére járműszereldénkben is, melynek vezetője, Juhász László a gazdaságossági érvek mellett éppen abban látja a telephelydöntés létjogosultságát, hogy kollégái mindig is rugalmasak voltak, nyitottak az újra, megfelelően helyt álltak, még a rendkívüli helyzetekben is.
„A régió legnagyobb munkaadójaként, úgy gondolom, generációs felelősségünk is van abban, hogy ez a vállalat hosszú távon sikeres legyen. Így a foglalkoztatás fenntartása, a kihasználtságunk miatt is örülünk az új terméknek.”
Hogy milyen új kihívásokkal szembesültek a járműgyári kollégák, és hogy sikerült ezeken átlendülni? A rutinos vezető szavai ugyanolyan megnyugtatóak, mint ahogy a helyzetet is kezelték. „Ez is egy autó, autót gyártani pedig jól tudunk. Minden terméknek megvan a maga specifikációja, ennek ismeretében zajlott a felkészülésünk, új ismeretek megszerzése, új műszaki megoldások bevezetése. A CUPRA egy fiatalos, szexy márka, rendkívül jól érkezett meg a munkatársak közé, ami plusz motiváló erővel bírt.”
Juhász László a projekt sikerét tehát több tényező együttállásában látja, kiemelten a területek közötti teammunkában, valamint a még hatékonyabbá váló kommunikációban.
„Elmondhatjuk, hogy a konszernen belül az egyik legmeredekebb felfutási görbét tudhatjuk magunkénak, ami az Audi Hungaria járműgyártásának történéteben az eddigi legsikeresebb felfutás is egyben. Nagyon büszke vagyok a fiatal, egyben tapasztalt, motivált munkatársaimra, hogy ilyen produktivitást tudunk biztosítani.”
Gábor Áron projektkoordinátorként vette ki a szerepét a CUPRA felfutásából. Bár számos korábbi modell projektjében részt vett már, ezúttal nem egy részterületre, hanem az egész szereldére kiterjedt munkája. 13 kiváló szakemberből álló multiplikátor teamje hidat képezett a termék és a szerelde között, minden szalagszakaszról egy vagy akár több direkt munkatárs tapasztalataival a fedélzeten. Talán Áron munkája során érezhették a leginkább, hogy megérkeztek a jövő járműgyártásába, hiszen a CUPRA Terramar modell esetében alkalmaztak először virtuális valóságot is a tervezés során.
„A szimulációk során VR szemüvegben dolgozva kerültünk egyre közelebb a megoldásokhoz, miközben ennek apropóján akadtak generációs nehézségek a projekt során, de a fiatalabb csapattagok átlendítették a többieket ezeken az akadályokon, sokat tanultunk egymástól.”
És hogy a szereldében hogy fogadták munkatársaink a dizájnos spanyol, új terméket?
Péczi Ilona minőségellenőrként dolgozik a Technikai Vizsgálatok területén, mely során feladatai közé tartozik a külső megjelenés, a motortér, a belső tér, a különböző funkciók megfelelőségének ellenőrzése. A megszokott AUDI modellek után új kihívásként élte meg a CUPRA Terramar érkezését.
„Az egész jármű műszaki dinamikája más, a műszerfal felépítésétől az egyes alkatrészekig változást hozott a munkánkba. Fontos volt, hogy rugalmasan tudjunk reagálni, időben felismerjük az esetleges hibákat, hogy minél hamarabb visszajelzést adhassunk ezek kiküszöböléséhez. Nagy elégedettséggel és persze egyben izgalommal is tölt el, hogy részese lehetek egy ilyen autó sikerének, és az útjára indíthatjuk a munkánk gyümölcsét.”