23/10/13

Velük történt: Első generációs Audi TT-s álmok és történetek

25 éves a sportautó, amely egyet jelent a győri autógyártással. Három generáció, amellyel nem csak az Audi Hungaria, hanem három generáció álmait is valóra váltotta, új élmények, új tapasztalatok megszerzésére sarkallta.

A jubileum kapcsán egy filmet forgattunk, amelyben otthonunk, Győr és környezete értékeit villantjuk fel, és amiben olyan igazi, hétköznapi, valós TT-tulajdonosok szerepelnek, akik számára ugyanolyan különleges jelentőséggel bír ikonikus modellünk, mint nekünk, audisoknak.

Három szereplőnkkel egy interjú során beszélgettünk rajongásukról és annak tárgyáról. Ismerjétek meg most Csaba történetét, aki közgazdász, és biatorbágyi otthonából családjával megragad minden alkalmat, hogy a kezdetektől a magyarországi TT-közösség aktív tagja legyen!

Milyen autót vezetsz?

A mindennapokban egy 2,5 éves Q7-es a társam az úton, emellett céges ügyben néha beleülök a VW Caddymbe. Mellettük nagyon várom, hogy vezethessem 2004-es, 3.2-es, gleccserkék Audi TT Coupet, egy 2000-es 1.8 turbo, tóezüst TT Roadstert és egy 2000-es, fekete S8-t.

A filmben az első generációs, kék TT-vel szerepelsz. Miért ezt választottad?

Szerintem mindenkinek megvan az életében az a pillanat, amikor egy régóta dédelgetett álmát meg tudja valósítani. Amikor főiskolára jártam, a legjobb barátommal mindig arról álmodoztunk, hogy milyen autót fogunk venni magunknak. Ez az időszak 1996-2001-ig tartott, pont beleesett a TT gyártásának a kezdete. Nem is kell mondanom, egyből szerelmesek lettünk. 2005-2006-ban aztán Audi-termékmenedzserként dolgoztam az Porsche Hungariánál, én készítettem minden Magyarországon rendelt autóhoz a szérialistát, én áraztam őket az árazási csoporttal, én rendeltem őket, és én diszponáltam a magyar importőrkészletekről. 2005-ben, a belépő tréningem részeként az ingolstadti Audi-gyárban közelebbről is megismerkedhettem az Audi márka történelmével, a modellekkel és természetesen a TT-vel. Aznap egy 3.2-es, kéziváltós TT Roadstert ki is lehetett próbálni, és mondanom sem kell, a fantasztikus élmény belém égett, amit mélyen elraktároztam. Első hétvégi autóm aztán 2008-ban egy hathengeres, VW Corrado VR6 lett, amit örömmel használtam 2013-ig, amikor is az eltelt idő válaszút elé állított, vagy eladom, vagy csavarjaira szétszedetem és  felújíttatom. Az eladás mellett döntöttem. Nem kellett sokat várni, felszínre tört a főiskolai álmom, és most már tudatosan keresni kezdtem az álomautót, ami számomra nem is lehetett más, mint egy négykerekes, 3.2-es DSG coupé. Mivel akkoriban nem kínáltak Magyarországon eladásra használt Audi TT-t, Németországban kezdtem keresgélni. Háromnegyed év után bukkantam rá a tökéletesre: egy DSG-váltós, 3.2-es szívóbenzines, leinformálható, balesetmentes, kifogástalan állapotú TT-re, amit az előző, közjegyző tulajdonos hölgy is rajongásig szeretett, garázsban tartott, csak kézi mosóban tisztított, még a legutolsó izzócserére is márkaszervízbe hordott.

Így került be „MOU” a családunkba. Ahogy nőtt Gréti, megszerette az autókat és a TT találkozókat is, nem utolsó sorban az autók mögött álló közösségért. Mivel a párom Emi, Gréti és én egyszerre nem férünk be a coupéba, ezért csatlakozott a flottához egy TT Roadster is, így a TT-találkozókra együtt is el tudunk járni hármasban. A két TT-ben 3-an azért kényelmesebben elférünk, és Gréti sem rúgja össze az első ülést – nevet Csaba.

a

MOU-ként hivatkoztál az autóra, ez a beceneve?

A TT-klubban kapta ezt a nevet a rendszáma miatt. Korábban, amikor a találkozókon még rendeztünk szépségversenyeket, ezeken a legeredetibb állapotú autó kategóriát mindig MOU nyerte. Emiatt kezdték el így emlegetni a többiek az autómat, amit én egyébként BeasTT-nek (Rém) hívok. A másik két autóm közül a tóezüst Roadstert BeauTTy-nak (Szépség), az S8-at pedig a Csillagok Háborúja csillagrombolója nyomán DeStroyer-nek.

Mit szeretsz MOU-ban/BeasTT-ben a legjobban?

Talán azt, hogy az erő és a dizájn kombinációja. Így röviden összefoglalva.

Az idők során családtaggá váltak nálatok az autók?

Mindháromnak saját garázsa van, kézi mosóba hordom őket. Szóval igen, szerintem családtagnak számítanak. A klubban is ismert vagyok róla, hogy amellett, hogy mániákusan szeretem és gondozom az autókat, ha beülök, mint autó használom őket. Egy példa: a forgatásra Győrbe a párom külön autóban ment előttünk a megszokottnál lassabban, hogy fogja a bogarakat. Visszafelé azonban már tempósan jöttünk, éltünk a TT adottságaival és az utak adta lehetőségekkel.

A forgatásra is kislányoddal, Grétivel érkeztél. Ő már a TT-szerelembe nőtt bele? Hogy viszonyul az autókhoz?

Amikor az első generációs TT Coupét vettem - bár mindig vágytam gyerekre, Gréti még nem született meg ekkor -, tudtam, hogy olyan autót szeretnék, amit egyszer, ha a gyermekem nagy lesz, OT-rendszámmal, oldtimerként megkaphat tőlem. Gréti, aki közben 6 éves lett, ezt tudja is, imád gyorsan menni, gyorsulni. Egyébként a párom is márkahű, a Porsche Hungariánál dolgozik Audi-trénerként, így a mindennapokban ő szolgálati Audival jár.

Végezetül ossz meg velünk egy különleges élményt az autóddal kapcsolatban!

Rögtön a vásárláshoz kanyarodnék vissza, amikor is a szomszédommal mentünk Németországba egy akkori céges VW Passattal az autóért. Neki egy Audi A4-e volt, így mondta is, hogy nagyon hasonló az övéhez a Passat, ő vezeti majd haza azt, meg egyébként is jöjjek én az új autómmal. Én inkább azt javasoltam, hogy úgyis megállunk többször az 1.200 km-es úton, cserélgessük az autókat, érjenek mindig új ingerek minket, jobban telik az idő. 6-700 km után, már a második cserén túl azt mondta Balázs: „Te, Csabi, ne haragudj, nem is akartam mondani, de én nem értettem, miért is vetted meg ezt a kocsit. Én nem éreztem, hogy mekkora bődületes erő van benne. Aztán a legutolsó csere után, mikor lemaradtam, észrevettem az S-betűt a váltón, és hát behúztam. És akkor jött a tűzijáték, kellett kapaszkodnom.” No, ott ő is megértette, hogy miért is vágytam erre az autóra.

Kapcsolat

Cím
AUDI HUNGARIA Zrt.
9027 Győr, Audi Hungária út 1.

Bejegyezve a Győri Törvényszék Cégbíróságán

Cégjegyzékszám
Cg. 08-10-001840

Telefon
+36 96 66 1000
+36 96 66 1001

If you have questions about Audi or our products but are not a journalist, please contact our customer service department at: audi.hu/contact

Amennyiben nem újságíró, és kérdése van az Audival, vagy a termékeinkkel kapcsolatban, kérjük keresse vevőszolgálatunkat az alábbi eléhetőségen:
audi.hu/hu/altalanos-informaciok/kapcsolat.html