23/03/14

Cupra

Hamarosan szintet lép a győri járműgyártás: 2024-től egy új márka autói készülnek teljes gyártási mélységben az Audi Hungaria üzemében. A spanyol CUPRA új SUV-modellje, a Terramar gyártás-előkészítése már javában zajlik. „Kompetens, kitűnően képzett csapat dolgozik azon, hogy a projektet a kitűzött határidőre megvalósítsuk. Már most örülünk az új CUPRA SUV modell gyártásának” – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

A CUPRA friss és különleges színfoltot jelent a Volkswagen Konszern felső-középkategóriás márkái között: míg korábban e név a SEAT nagy teljesítményű csúcsmodelljeit jelölte, 2018-ban a CUPRA már önálló márkaként jelent meg a piacon, tovább szélesítve a konszern kínálatát, valódi mediterrán hangulatot csempészve kategóriájába. Már eddig is kerültek a győri motorgyárunkban készülő erőforrások a CUPRA modellekbe, ám a Volkswagen Konszernben rejlő szinergiákat a jövőben magasabb szinten is kihasználjuk – az Audi modellek mellett 2024-től járműgyárunk falai között zajlik majd a CUPRA Terramar gyártása is. Ezzel a járműgyár kapacitáskihasználtsága is hatékonyabbá válik, ami házon belül már bevált gyakorlatnak mondható, hiszen motorgyárunkban megannyi Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, CUPRA, Bentley és Lamborghini erőforrásai készülnek, míg szerszámgyárunk a Volkswagen és Audi Konszern exkluzív modelljeihez gyárt karosszériaelemeket.

A CUPRA Terramart különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártjuk majd, melyek közül a PHEV-változat már a plug-in hibrid technológia következő generációját képviseli. A tervezés már megkezdődött, az új CUPRA modellt a meglévő gyártási struktúránkba integráljuk a termékek és a technológiák közötti szinergiák kihasználásával. Az előkészületek legnagyobb mértékben a karosszériagyárunkat érintik, az első »Made in Győr« CUPRA 2024-ben fog legördülni a gyártósorainkról.

 

"A CUPRA Terramart különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártjuk majd."

 

TÖRTÉNELMI PÁRHUZAM

A Terramar SUV-modell kapcsolódási pontot jelent majd az Audi és a CUPRA között – talán nem véletlenül, hiszen a két márka eredettörténetében felfedezhető egyfajta párhuzam. Az 1910-ben alapított Audit a második világháború utáni termelési szünetet követően támasztotta fel a Volkswagen Konszern a hatvanas években, egyből a prémiumkategóriába pozicionálva a négykarikás márkát. A történet folytatása már közismert, hiszen az Audi hamar referenciaponttá vált teljesítmény, dizájn és komfort szempontjából. A CUPRA szintén egy magasabb jármű-kategóriában kezdte pályafutását, a fogadtatás és az értékesítési lendület alapján pedig az ibériai márka előtt is sikeres jövő áll.

 

Az Audi Konszernen belül a győri az első gyártótelephely, ahol más márka modelljei is fognak készülni. Ebben a folyamatban én a CUPRA Terramar és az Audi Q3 és Q3 Sportback következő generációjának szériagyártásba való teljes körű bevezetéséért felelek, így a csapatom azon dolgozik, hogy mindez a minőség, a mennyiség, a költségek és határidő szempontjából is a céloknak megfelelően valósuljon meg. Nekünk kell felépítenünk azokat a keretfeltételeket és adott esetben hozzáigazítani a folyamatokat, amelyek a több márka egyidejű gyártásához szükségesek. Mindkét modell a Volkswagen MQB platformjára épül majd, melyhez a közös és az Audi-specifikus alkatrészeket az Audi, míg a CUPRA saját alkatrészeit a SEAT fejleszti. Az alapfolyamatoknak meg kell felelniük mindkét márkának, így szorosan együtt dolgozunk az Audi ingolstadti és a CUPRA martorelli projektcsapatával, miközben a Volkswagen és az IDG fejlesztőivel is tartjuk a kapcsolatot. A nemzetközi tapasztalatcsere nagyon sok pluszt ad nekem, örülök, hogy ennyire multikulturális közeget koordinálhatok. Mivel az autómodellek gyorsan változnak, a gyártás-előkészítést is folyamatosan fejleszteni kell. Azonban sokat segít, hogy velünk együtt a projekt összes résztvevője rengeteg tapasztalattal rendelkezik, s ebből a közös tudásból most mindenki merít.

 

2022. július 1-je óta dolgozom Győrben a CUPRA Terramar felfutásának vezetőjeként.
Ezt megelőzően két évet töltöttem a CARIAD-nál, ahol a szoftvercégünk felépítésében vettem részt. Szakmai pályafutásom nagy része azonban az új modellek bevezetése körül forgott, olyan telephelyeken, ahol egyszerre több márkát is gyártanak. Az első ilyen járműprojektem a Q3 modell volt, amely akkoriban a SEAT martorelli gyárában készült 2011-től. Amikor megtudtam, hogy a Q3 mellett Győrben egy CUPRA modellt is gyártunk majd, gyorsan meghoztam a döntést – ott a helyem. Jó érzés sok év után újra együtt dolgozni a SEAT-os kollégákkal. Időközben ők sok tapasztalatot gyűjtöttek különböző projektekben olyan vállalatoknál, ahol egyszerre több márkát is gyártanak. Ezeket a tapasztalatokat használjuk most fel arra, hogy a teljes gyárat felkészítsük a gyártásfelfutásra. Az Audi Hungaria egy ideje készül erre a kihívásra. Amikor idejöttem, pozitív meglepetésként ért, hogy milyen jól haladnak az előkészületek. Szinte tapintható az öröm, a gyárban mindenki azonosulni tud ezzel a klaszterprojekttel, és alig várják a két márka modelljeinek egyidejű gyártását. Itt mindenkinek megfelelő a gondolkodásmódja, szinte tapintható a lelkesedés, amely engem is nagyon hamar magával ragadott. Ez elsősorban magyar kollégáim nyitottságának köszönhető. Nagyon örülök, hogy az Audi Hungaria képviseletében tapasztalataimmal hozzájárulhatok ennek aklaszterprojektnek a sikeréhez! A két márka egy helyen történő gyártásával nemcsak további szinergiákat teremtünk és jelentősen hozzájárulunk a  konszern gazdaságosságához, hanem az Audi Hungariánál átélhetjük a konszernünk valódi lényegét is.

 

Az előszériás autók gyártásának koordinálásával és bevezetésével foglalkozom.
Mivel először gyártják majd egy másik márka modelljét egy Audi Konszernhez tartozó gyártótelephelyen, a fő feladatom a szinergiák felkutatása. A gyáron belül megvizsgáljuk a folyamatokat, és azonosítjuk, mely pontokat kell külön felkészíteni a CUPRA Terramar gyártásának fogadására, majd kialakítjuk az együttműködési hálókat. Mivel nagyon jól begyakorolt és bejáratott folyamataink vannak, így meg tudunk felelni a CUPRA elvárásainak. Ráadásul a spanyol kollégákkal közös workshopok során kiderült, hogy nagyon sok folyamatunk hasonló. Ahogy a spanyol és magyar mentalitást is annak tartom: eltökélt, kihívásokat kereső, kifejezetten nyitott embereket ismertem meg, így nagyon produktív az együttműködésünk. Tetszik a klaszter-gondolkodásmód is, hiszen a mechanizmusok, a csoportdinamika alapvetően úgy van kialakítva, hogy figyelembe veszi a mindkét modellel kapcsolatos döntéseket, ami technikailag és a költségoldalon is előnyös. A CUPRA fiatalos, dinamikus brand, de egy kis vagányságért mi sem megyünk a szomszédba, hiszen az itt gyártott Audi TT sok szempontból osztozik a CUPRA alapértékein: lendületes, vagány autó. A TT már bejáratta ezt az utat nálunk, így nem lesz akadálya a CUPRA integrálásának, jól passzol majd a portfóliónkba.

 

2021 áprilisa óta Ingolstadtban dolgozom kiküldetésben. Projektvezetőként a fő feladatom, hogy a Q3 és CUPRA modelleket előkészítsük a lakkozási folyamatokra, illetve, hogy a győri lakkozót átépítsük azoknak az elvárásoknak megfelelően, amelyeket a gyártás támaszt. Emellett összefogom azokat a részprojekteket is, amelyeknek a különböző gyártási területeken kell megvalósulniuk. A munkámat kifejezetten érdekessé teszi, hogy most először egy másik márka kollégáit is be kell vonnunk a tervezésbe. Új kulturális közegekben kell helytállnom, de lelkesítő a spanyol kollégák közvetlensége, nyitottsága, nagyon jó az együttműködés. Ez nagyon fontos számomra, hiszen feladat van bőven. A lakkozóban mi biztosítjuk a karosszéria korrózióvédelmét is, így számos apró részletre kiterjedően kell összehangolnunk a két márka munkamódszereit, folyamatait és igényeit. Egy példa: a CUPRA Terramar modellben nincs alumínium karosszériaelem, ugyanakkor a spanyol márka által használt matt felületek magas aránya újdonság számunkra. Ezért egy általam koordinált csapattal megvizsgáltuk azokat a kihatásokat, átépítési igényeket, melyekkel a jövőben ki tudjuk szolgálni a megnövekedett matt fényezési igényt. Emellett az olaszországi Lamborghinivel is felvettük a kapcsolatot, hogy megismerhessük a sportautóiknál alkalmazott munkamódszereket.

Kapcsolat

Cím
AUDI HUNGARIA Zrt.
9027 Győr, Audi Hungária út 1.

Bejegyezve a Győri Törvényszék Cégbíróságán

Cégjegyzékszám
Cg. 08-10-001840

Telefon
+36 96 66 1000
+36 96 66 1001

If you have questions about Audi or our products but are not a journalist, please contact our customer service department at: audi.hu/contact

Amennyiben nem újságíró, és kérdése van az Audival, vagy a termékeinkkel kapcsolatban, kérjük keresse vevőszolgálatunkat az alábbi eléhetőségen:
audi.hu/hu/altalanos-informaciok/kapcsolat.html