Az Audi Hungarián belül az autógyártás az ikonikus TT modellen felnőve a világ egyik legmodernebb járműgyárává fejlődött, ahol jelenleg a sportautó harmadik generációjának kifutása után a Q3 modell derivátjai készülnek. Nem kell azonban sokáig várni, hogy egy új, spanyol vendég is hosszabb időre otthon érezhesse magát Győrben, hiszen a CUPRA Terramar érkezésével vállalatunk a konszern első többmárkás telephelyévé válik. Nem meglepő tehát, hogy a NEXT LEVEL GALLERY járműgyártást bemutató standján két gyönyörű Audi között a spanyol márka neonban pompázó logójával is találkozunk.
Ismerős arc mosolyog már messziről a standon, Weisz Szilvia a járműgyári felfutásirányítást vezeti, nincs tehát olyan járműprojekt, amiből ne venné ki a részét, így nála szakavatottabb idegenvezetőt keresve sem találhatunk.
Milyen szerepet tölt be az Audi Hungaria életében ma a járműgyártás?
Vállalatunk portfóliójában az egyik legfontosabb szerep évtizedek óta a járműgyártásé, mára ennek teljes spektrumát lefedi gyárunk. Prémium autóinkkal vevők százezreit lelkesítjük világszerte, akik elvárásai maximálisan találkoznak a termékeinkkel. 1998 óta gyártunk Győrben járműveket, ekkor indult a mára hungarikumnak számító TT sorozatgyártása, melynek éppen a napokban hagyták el a gyártószalagot utolsó darabjai. Három generáció, több mint 600.000 autó készült belőle, mind itt, nálunk, Győrből a világnak. Talán ezeken a számokon is látszik, természetesen a nálunk készült és készülő többi modell – A3 és Q3 – mellett, hogy milyen fontos pillére vállaltunk tevékenységének a járműgyártás, ahol 12 ezer munkatársunkból 4.200-an dolgoznak a járműgyártás területein, ahol 100 másodpercenként legördül egy újabb prémium kategóriás autócsoda gyártósorainkról.
25 éve éledt újra a járműgyártás Győrben. Ha visszatekintesz, melyek voltak ennek az időszaknak a meghatározó csúcspontjai?
A ’98-as indulást követően a kezdeti összeszerelő tevékenység hamar kibővült, és a hagyományos járműgyártási folyamatokon kívül olyan támogató területek is hozzánk kerültek, mint az előszéria és analízis, a termelésirányítás, gyártástervezés vagy a felfutásirányítás. Történetünkben 2013-at emelném ki, amikor az új járműgyár megnyitásával új korszak is kezdődött a járműgyártásunkban, hiszen az Audi Hungaria ekkor a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá váltunk – présüzemmel, karosszériagyárral, lakkozóval és szereldével, valamint a hozzá kapcsolódó logisztikai és minőségbiztosítási tevékenységekkel. 2018-ban aztán még magasabb fokozatra kapcsoltunk, hisz megkezdődött az első győri SUV modell, az Audi Q3 sorozatgyártása, mely darabszámban is nagy ugrást jelentett számunkra. Most pedig, ahogy a standunk felett világító CUPRA logóból is látható, szintén egy új lépcsőfok előtt állunk. Hamarosan a konszernünk első többmárkás telephelyévé válunk, és megkezdjük a CUPRA Terramar gyártását, biztosítva és bizonyítva vállalatunk jövőképességét.
A jövőképesség, mely ezer szálon kötődik a vállalat új stratégiájához, a Next Levelhez. Milyen jövő előtt áll a győri járműgyártás, mit hoztatok ebből a standra?
A jövő mára már deklaráltan az elektromos autózásé, mi is a transzformáció útjára léptünk. 2019-ben indult a mild hibrid autók gyártása, egy évvel később pedig újabb szintet léptünk a plug-in hibrid Audi Q3 és Q3 SB érkezésével. Folyamatosan nő az elektromos járművek aránya a termelésünkben, 2020 decembere óta közel 55 ezer plug-in-hibrid technológiával épített Q3-as készült el vállalatunknál. A kiállításra sokszínűségünkkel készültünk, hiszen többek között ez tesz minket a konszernünkben is kiemelkedővé. Lakkozónkban például matt és fényes lakkozással is készülnek autók ugyanazon a gyártósoron, ami a Győrben gyártott valamennyi modellváltozat esetében elérhető. A CUPRA logó pedig szó szerint azt világítja meg, hogy hamarosan többmárkás telephellyé válunk.
Melyek azok a kulcskompetenciák, amik lehetővé teszik ezt a töretlen sikertörténetet?
Azt gondolom, munkatársaink rendkívül széles körű kompetenciákkal rendelkeznek, melyek egyformán fontosak, és hozzájárulnak ahhoz, hogy ilyen minőségben és mennyiségben állíthassuk elő termékeinket. Különösen büszkék vagyunk az alumíniummegmunkálásunkra, az említett mattlakkozásra, az előszéria- és analízis területén elért eredményeinkre, valamint a felfutások zökkenőmentes menedzselésére.
Győrből a világnak, ez a járműgyártás területére is maximálisan igaz, hiszen 120 országba szállítjátok a nálatok készült járműveket, legyen szó sportautóról, SUV-ról vagy hibridről. Mi ma itt, a Next Level Gallery-ben a legnépszerűbb terméketek?
A végterméket bemutatni mindig hálás feladat, főként, ha azok ilyen csodás autók. Így valóban nem kell lasszóval fogni az érdeklődő és elismerő pillantásokat. Hogy mi a legnépszerűbb? Még mindig a sportautók dobogtatják meg a legjobban az emberek szívét, így itt is a TT a favorit.