Az első két stand ismerős motorgyári és járműgyári információs táblái után a kevésbé szakavatott vendégek tekintete megakadhat a szerszámgyár feliraton. A gondolkodásra összeráncolt homlok és összevont szemöldök alatt a szemek azonban rögvest tágra nyílnak, ha a tábla alatt álló autócsodákra pillantanak. Bizony, a kiállított RS e-tron GT-hez és a diadalmasan mellette feszítő Bentley Bentayga-hoz is gyárt karosszériaelemeket az Audi Hungaria szerszámgyára. Hogy is van ez?
A Next Level Gallery szerszámgyári standján Pintér Roland projektmenedzser mesél többek között arról, mi rejlik a szerszámgyár elnevezés és csarnokának falai mögött.
A motorgyárban motorok, a járműgyárban járművek, a szerszámgyárban szerszámok készülnek, vagy mégsem? Milyen szerepet tölt be a szerszámgyár az Audi Hungariánál?
A két hagyományos terület – szerszámgyártás, illetve a készülék- és berendezésgyártás – mellett valóban van szerszámgyárunknak egy harmadik alappillére, ez az exkluzívszéria gyártás, ahol mindenekelőtt a prémiumszegmens csúcsmodelljeihez készítünk karosszériaelemeket. A szerszámgyár három fő területe közül az első alappillér természetesen maga a szerszámgyártás, ahol a lemezalakítás sokszor 50-60 tonnát meghaladó tömegű szerszámait tervezik és gyártják. A második fő terület, a készülék- és berendezésgyártás szakemberei a szerszámokban születő lemezalkatrészek összeállításához terveznek gyártóberendezéseket az Audi szinte összes telephelye számára. Tevékenységi körünket a harmadik fő terület, az exkluzívszériás gyártás színesíti. Az acél, az alumínium és a nemesacél alapanyagok feldolgozásáról szerzett know-how-val elértük, hogy az Audi sportmodellek – szériától eltérő – külső karosszériaelemeinek beszállítói lettünk. 2005-ös alapításunk óta folyamatosan változunk, fejlődünk, bővítjük portfóliónkat.
Vevőkörötök tehát nemzetközi, így könnyen értelmezhető a Győrből a világnak mottó is.
Valóban, a konszern progresszív márkacsoportjának modelljeihez gyártunk karosszériaelemeket, így Audi, Bentley, Lamborghini modellekhez. Ilyenek például az RS4, illetve RS6 modelleken található szélesített karosszéria elemek, de kerülnek ki tőlünk alkatrészek a Lamborghini Aventadorhoz vagy a Porsche Panamerához is. E tevékenységünk valódi USP-je az Audi Hungariának, azaz olyan egyedi versenyelőnye, amely egyedülállóvá tesz minket konszernünkben. Ezt a megszerzett magas tudáson, kompetencián kívül három üzleti területünk, a prés, a készülék- és berendezésgyártás és az exkluzívszériás gyártás együttműködéséből származó szinergiákkal értük el.
Mint minden területet, bizonyára benneteket is érint az e-transzformáció. Miképp érződik ez a szerszámgyárban?
Mára portfóliónkban nem csak belső égésű motorokkal hajtott szupersportautók karosszéria-elemei szerepelnek, így üzletmodellünkkel sikeresen léptünk a transzformáció útjára, ezt a standunkon bemutatott e-tron GT is kiválóan példázza, ami jelenleg az a modell, amelyhez a legnagyobb volumenben szállítunk.
Milyen attrakciókkal készültetek a Next Level Gallery kiállításra?
Két olyan járművet választottunk kiállítási autóként, amik egymástól különbözőbbek már nem is lehetnének, éppen ezért tökéletesen bemutatják sokszínűségünket. Míg az e-tron GT az egyik legsportosabb elektromos hajtású, négyajtós Grantourismo, addig a Bentley Bentayga nyújtott tengelytávú, hosszított változata a luxus autók csúcsa. Ha bekukkantunk, még egy beépített pezsgőhűtőt is felfedezhetünk. Mögöttük pedig azok a karosszériaelemek tekinthetők meg, amelyekkel mi járulunk hozzá tökéletességükhöz. Úgy gondolom, nálunk minden ízlés megtalálja a kedvére valót. A közös ezekben a járművekben mi vagyunk, az Audi Hungaria szerszámgyára. Győrből a világnak olyan vevők számára, akiknek a szokványos nem elég.