2024. 04. 24.
„Amikor úttörő dolgokat kell megvalósítani – az az én terepem!”
Balázs 15 évig dolgozott a szerszám- és karosszéria gyártás falain belül, tavaly viszont több szempontból is elérkezettnek látta az időt, hogy egy „teljesen új fába vágja a fejszéjét”. Területet váltott a Hajtásrendszer Fejlesztésre. Sikereiről és inspiráló gondolatairól cikkünkben olvashattok!
Baranyi Balázs: Abszolút. Szerintem beállítottság kérdése, hogy valaki ki akarja-e próbálni többféle munkakörben magát. Van, aki évtizedekig jól- és lelkesen végzi a munkáját ugyanabban a feladatkörben, és nem vágyik az újdonságokra. Viszont, ha az embert egy állandó, intenzív fejlődési vágy hajtja, akkor nagyon jó, ha vannak a vállalaton belül utak és lehetőségek a látókör szélesítésére. Én kifejezetten szeretem új kihívások elé állítani magam, és ha érzem, hogy elértem a maximumot, akkor tudatosan keresem is az új szakmai potenciálokat. 15 éven át ezt a szerszám- és a karosszéria gyártás falain belül is megtaláltam, tavaly viszont több szempontból is elérkezettnek láttam az időt, hogy „egy teljesen más fába vágjam a fejszémet”. Szakmai pályám túlnyomórészt a gyártásról, a termelésről szólt eddig, ezzel a váltással viszont már kevésbé vagyok „vasközeli”, teljesen újfajta kihívásokkal nézek szembe nap mint nap.
Baranyi Balázs: Abszolút nem! Rengeteget tanultam és fejlődtem ez idő alatt és büszke vagyok rá, hogy olyan úttörő dolgok projektvezetője lehettem, amik meghatározó mérföldkőnek számítanak vállalatunk életében.
Baranyi Balázs: Nagyon szép időszak volt, sok mindent ki tudnék emelni.
2011-ben még nem volt karosszériaüzemünk, mi ennek ellenére már akkor karosszéria elemeket akartunk gyártani a világ luxusautóihoz. Őszintén szólva olyannyira úttörők voltunk, hogy akkor igazából még azt sem tudtuk pontosan, hogy mibe vágunk bele. Viszont a célunk egyértelmű volt: fel akartuk építeni az első exkluzív szériás gyártósort a szerszámgyárban. Tapasztalatunk kevés volt, de a lendületünk vitt minket előre, így mindenre találtunk megoldást. Az elhivatott csapatmunkának köszönhetően 2013-ban átadtuk a szerszámgyár első exkluzív szériás gyártósorát, amin például a B8 RS4 vagy a C7 RS6 karosszériaelemei készültek. Büszke vagyok rá, hogy mindez tőlünk indult és én a projekt vezetője lehettem.
Szívemhez közeli feladat volt még a gyár első robot oktatócellájának megépítése is, ami a karosszéria üzem elindításához és szakmai nívójának építéséhez kulcstényező volt. Nagy volt a felelősség, hiszen szükség volt rá, hogy az érkező új kollégák professzionális körülmények között sajátíthassák el a legmodernebb technológiák használatát. A robot oktatócella megépítése által olyan tudást és technológiát hoztunk kollégáimmal az Audi falain belülre, ami aztán építő köve lett a járműgyárnak. Ezt az élményt mai napig hordozom magammal, „libabőrözök”, ha belegondolok, hogy miben is vettem részt.
Érdekes büszkeségként szívesen emelném még ki a szerszámgyár csarnokbővítésének projektvezetését. Futó termelés mellett építkezni nem volt egyszerű, kellett hozzá a szerszámgyári termelési tapasztalatom, mindemellett pedig megtanulhattam a magasépítés és a mélyépítés világát is. Most pedig nagyon jó érzéssel sétálok az új épület falai között.
Baranyi Balázs: Eddig leginkább a karosszérián és termelésen volt a fókuszom, most viszont már átlátom az egész járművilág rendszerét. Az új területem egyik legfőbb hozadéka, hogy mélyen megismerhetem a motorok világát. Konstruktőrökkel, szimulációs- és alkatrészfelelős mérnökökkel vagyok körülvéve, az új feladataim és a motor komplexitása pedig olyan szintű izgalmat és kihívást adnak nekem, ami 16 év Audis múlt után is ugyanolyan lendületben tart! Jelenleg konkrétan a Global Engine motorcsalád change managementjét irányítom. Ezt a motort egyébként 4 telephelyen fejlesztjük: Dalianban, Pueblában, Ingolstadtban és nálunk Győrben. Minden telephely munkálataiért én felelek. Ezen a motoron nem létezhet olyan változtatás, ami ne menne át a kezeim között, amiről ne tudnék.
A karosszéria világában is van fejlesztés és támogatás, viszont a karosszéria a szériaérettséget követően már ritkán változik. Ezzel szemben a Hajtásrendszer Fejlesztésen a munkánk nem ér véget a bevezetés után, sőt az én területemen a motorokat a szériabevezetéstől kísérjük, és szükség esetén a széria gyártás közben is fejlesztjük. Itt leginkább alkatrészváltozásokról beszélünk, ami adódhat például a környezeti normák változásából, alkatrészbeszállítók termelési változásaiból, új alkatrész beépítéséből. A típusfelelősség Győrben van, ezért, ha bármilyen globális szintű változtatás történik a motoron, akkor azt itt Győrben, a Műszaki Fejlesztésen hagyjuk jóvá, és mi vállalunk felelősséget azért, hogy a motor a változást követően is megfeleljen az elvárásoknak, normáknak. Ez lényegében azt jelenti, hogy munkánk által szavatoljuk, hogy a változások ellenére ne módosuljanak a motor paraméterei. Mindezért 4 telephely alkatrészfelelős mérnökeivel dolgozom együtt közvetlenül, tőlük kapom az információkat, majd mindezt nemzetközi környezetben képviselem. Én biztosítom a folyamatban az információáramlást a telephelyek között. Egy-egy változást csak akkor engedélyezek, ha a fejlesztés jóváhagyása is megtörténik - mindeközben pedig imádom, hogy nemzetközi környezetben mozgok. Rengeteg érdekes kulturális tapasztalásom van például a kínai vagy a mexikói kapcsolataim révén. Beszélgetéseink által ráláthatok, hogy a világ teljesen más pontjain hogyan gondolkodnak, hogy élnek az emberek.
Baranyi Balázs: Ha megismerhetem egy újabb szervezet működését, az újabb tanulási lehetőséget hoz magával. Ez számomra ösztönző.
Változások tekintetében egyébként rutinosnak tartom magam, szerintem az előrehaladás érdekében a legfontosabb, hogy legyünk proaktívak, menjünk elébe a dolgoknak és kérdezzünk! Ha az ember valamit nem tud, nem kell félni, meg kell kérdezni. Én most is úgy váltottam, hogy tudtam, hogy mire számíthatok az új területen. Az érkezésem előtt már becsatlakoztam a megbeszélésekbe, kértem jogosultságokat, ismerkedtem a szakmai témákkal. Ez mind plusz energia volt és idő, de így sokkal könnyebb csatlakozni egy új terület életébe.
Az első időszakban biztos, hogy csetlik-botlik az ember, de ettől nem megrettenni kell szerintem, hanem tanulni kell belőle. Ha esetleg hibáztam, tudtam, hogy a legközelebbi hasonló helyzetben hogyan fogom ezt elkerülni. Mindig is segítő típusú embernek tartottam magam és örülök, hogy pár hónap eltelével úgy látom, hogy már az új kollégáim is látják ezt. Úgy érzem, hogy bizalommal fordulnak hozzám, ami számomra nagyon értékes dolog.
Területváltásomnál fontos tényező volt, hogy a családom 150 kilométerre él Győrtől. Legkisebb fiam 4 éves, így a szakmai elmélyülés lehetősége mellett olyan területet kerestem, ahol a home office bevett gyakorlatnak számít a mindennapokban. Fontos számomra a személyes kontakt, így amennyit csak tudok Győrben tartózkodom, de általában 2-3 napot otthonról dolgozom.
Baranyi Balázs: Áprilistól már az EA855, azaz az R5-ös motor modulfelelős konstruktőre vagyok, ami a komplett motor felelősségét jelenti. Ez egy igazán szép új kihívás nekem.
Ha Téged is érdekel a Hajtásrendszer Fejlesztés világa, keresd nyitott pozícióinkat az alábbi linkre kattintva: www.audi.hu/hajtasfejlesztes!
Aktuális híreinket a Hírek oldalon olvashatja.
Amennyiben a sajtóanyagokkal kapcsolatban további információra van szüksége, kérjük forduljon a Vállalati kommunikáció területének munkatársaihoz.