Az Audi Hungaria több évtizedes motor- és járműgyártói tapasztalata és a gyártósorokról érkező kifogástalan minőségű termékei mellett évek óta egyre nagyobb hangsúlyt fektet kompetencia-orientált szolgáltatási portfóliójára, amelyet a Volkswagen Konszern világszerte működő vállalatainak nyújt.
Célzottan egyre nagyobb hangsúlyt helyezünk vállalatunk költségeinek optimalizálására, gazdaságos működésére, továbbá azon kompetenciákra és szakértelemre, amelyet vevőink vehetnek igénybe. Szolgáltatásaink már hosszú évek óta szerepelnek az Audi Hungaria portfóliójában: túlnyomóan kompetenciabázisú szolgáltatások területén. Olyan tevékenységeket fednek le, amelyek a konszern más vállalatainak értékláncába épülnek be, segítségükkel a folyamatok és a tevékenységek egységesebbek és hatékonyabbak lehetnek, és a szinergiákat is növelni lehet a konszernen belül.
A vállalat 2007 óta támogatja a Volkswagen Konszern beszerzéseit. A szériabeszerzés területe, amely a konszern 13 különböző országban lévő 57 gyártótelephelye számára szerez be alkatrészeket, hatalmas forgalmat bonyolít, 2021-ben például elérte a közel 2,5 milliárd eurós forgalmat. Felelősségi körébe mintegy 33 ezer féle szériaalkatrész tartozik, amelyeket Ázsiától Európán át egészen Amerikáig közel 2000 beszállító telephelyről vásárolnak a Volkswagen, az Audi és a Volkswagen Haszonjárművek számára. Mindez hatalmas felelősséggel jár, így ez a kihívás is csak úgy teljesíthető, ha megtalálják az egyensúlyt a gyakorlati megoldások és a hosszú távú stratégiák között. A beszerzésen dolgozó munkatársaink intenzív árképzéssel biztosítják a termékek vevőközpontú ár-érték arányát, és lehetővé teszik az ügyfeleknek, hogy hozzáférjenek az innovációkhoz. Ezenfelül garantálják, hogy a beszerzési javak rendelkezésre álljanak, teljesítve az ügyfelek igényeit és elvárásait
A győri beszerzők felelősségi körébe nemcsak a járműalkatrészek tartoznak, hanem nyersanyagokat, berendezéseket, gépeket, munkaruházatot, valamint szolgáltatásokat is biztosítaniuk kell a vállalat mindennapi működése számára. Munkatársaink a területen a következő feladatokat látják el:
A megfelelő minőségű áruk, anyagok és szolgáltatások megfelelő áron és megfelelő időre történő beszerzése
Beszállítók versenyeztetése
Beszállítói ajánlatok kereskedelmi értékelése
Ártárgyalások a beszállítókkal
Megbízások kiadása és szerződések megkötése
Megrendelések követése
Vevői reklamációk kezelése
Kapcsolattartás a meglévő beszállítói körrel
Piackutatás, benchmark.
A beszerzők nem régiókra és területekre specializálódnak, hanem termékekre, amelyeknek minden apró jellemzőjét, specifikációját, sőt a gyártási technológiáját is ismerniük kell. Ebből fakadóan munkájuk rendkívül szorosan összefonódik a különböző társterületek munkájával: egy beszerzési döntésnél ugyanis figyelembe kell venni többek között a minőségbiztosítás, a logisztika, a fejlesztés, valamint a fenntarthatóság szempontjait is. Működésük közös irányvonala, hogy hatékonysági és költségoptimalizálási potenciálokat aknázzanak ki. A beszerzési tevékenység konszernen átívelő felelősséget jelent. Ez rendkívül összetetté, ugyanakkor hihetetlenül izgalmassá és változatossá teszi a munkájukat.
A beszerzők tárgyalnak, döntést hoznak, befolyással vannak a vállalat eredményeire. Ahhoz, hogy gyorsan átlássák a folyamatokat, alap elvárás a komplex gondolkodás, akár évekkel előre.
Az Audi Hungaria Beszerzési osztálya az Általános Beszerzésre, a konszernszintű igények kiszolgálására kialakított Szériabeszerzésre, a kelet-európai piacért felelős Regional Office-ra és a Költség- és Értékanalízisre osztható.
Az Egészségmenedzsment célja a munkatársak egészségének és jóllétének fenntartása és fejlesztése, és természetesen a biztonságos, egészséget nem veszélyeztető, motiváló munkakörülmények fenntartásának, kialakításának elősegítése.
A terület tevékenysége magában foglalja
a foglalkozás-egészségügyi ellátást (pl. alkalmassági vizsgálatok),
az általános és szakorvosi ellátást (pl. Audi Checkup, gyógytorna, fizioterápia, 24 órás mentőszolgálat), továbbá
az egészségtudatosság építését (pl. egészséges táplálkozás, alvás, szenvedélybetegségek megelőzése, stresszkezelés témákban).
A 34 fős szakterület szakképzett orvosokból, nővérekből, gyógytornászokból, pszichológusból és referensekből tevődik össze.
Igyekszünk megkönnyíteni az audis munkatársak mindennapjait patika szolgáltatásokkal, szűrővizsgálatokkal, valamint szakorvosi tanácsadással és egyéb egészségmegőrző tevékenységekkel.
Az Audi Hungaria logisztikai szervezete és rendszere biztosítja a legújabb autó modelljeink gyártáshoz szükséges alkatrészeket és anyagokat, valamint gondoskodik a késztermék megfelelő kiszállításáról. A részleg feladata továbbá a gyár egészét érintő logisztikai struktúrák, a termeléshez szükséges logisztikai felületek és eszközök kialakítása valamint a termelés vállalati szintű irányítása.
A logisztika első kiemelt feladata a járműigények és vevői megrendelések alapján , a karosszéria üzem, a lakkozó és a szerelde napi gyártási programjának meghatározása, a termelés irányítása.
A termeléshez szükséges alkatrészek biztosítása, a beszállítókkal való rendszeres kapcsolattartás a diszpozíció feladata. A szervezet az egyes termékprojektek kísérleti és előszériás fázisától egészen a termék kifutásáig végig kíséri az alkatrészek sorsát és a beszállítói hálózat változásait. Napi munkája során garantálja a biztonságos, stabil anyagellátást.
A gyár belső logisztikai folyamatainak működtetése az operatív logisztika hatásköre. Ez a szervezet tartja a napi kapcsolatot a termelési területekkel, a szolgáltató partnercégekkel, gondoskodik a logisztikai eszközök, IT rendszerek működéséről és a termelés zavartalan anyagellátásáról.
A logisztikai tervezés csapata biztosítja az operatív területek számára a működési keretfeltételeket. Folyamataink kialakítása, gyakorlati megbízhatósága, használhatósága meghatározóak az üzem stabil működése szempontjából. Az anyagellátáshoz szükséges épületek, felületek, szállítóeszközök és irányító rendszerek megtervezése, beszerzése a team kiemelt feladata.
A gyáron kívüli szállítmányozási tennivalók megszervezése, a tehergépkocsi- és vonatforgalom irányítása a transzportlogisztika feladata. Ez a csapat felel azért, hogy az európai és tengeren túli beszállítói hálózatból az alkatrészek időben megérkezzenek a gyárba.
Végezetül a logisztikai szervezet egyik legfontosabb feladata, hogy az elkészült járművek határidőre elérjék rendeltetési helyüket a kereskedőknél és ügyfeleink megelégedéssel vehessék át megrendelt szép új autójukat.
A jogi osztály munkatársai a vállalatnál felmerülő jogi jellegű feladatokat látják el és jogi tanácsadást végeznek. Ezek közé tartozik többek között a vállalat jogi ügyeinek intézése, szerződéstervezetek véleményezése, szerződések megszövegezése, és a szóbeli és írásbeli jogi tanácsadás. A fentieken túlmenően a jogi osztály tevékenységei kiterjednek az anyavállalat jogi osztályával, valamint a külső jogi tanácsadókkal történő kapcsolattartásra is. Emellett a vállalati kultúrában a törvények és belső szabályozások (pl. irányelvek) betartatását is végzi. Az osztály feladatát képezi a biztosítási- és kármendzsment funkcióval kapcsolatos feladatok, illetőleg a vállalat szabadalmakkal kapcsolatos feladatainak ellátása is.
Jogi tanácsadás: Munkatársaink a vállalatnál felmerülő jogi kérdésekhez és projektekhez kapcsolódó tanácsadást látnak el, szerződéseket készítenek, illetve véleményeznek, továbbá kapcsolatot tartanak az anyavállalat jogi osztályával, valamint a külső jogi tanácsadókkal.
Irányelvek: Az osztály feladatát képezi az Audi Hungaria belső irányelveivel kapcsolatosan az új irányelvek bevezetésének, módosítása az irányelvekért felelős szakterületekkel együttműködésben.
Biztosítás- és kármenedzsment : A részleg gondoskodik a vállalat megfelelő biztosítási védelmének kialakításáról, valamint kapcsolatot tart az Audi Hungaria és a Volkswagen biztosítási brókereivel.
Adatvédelem: A terület kollégái az adatvédelemmel kapcsolatos jogi kérdésekben állnak rendelkezésre. Feladatuk, hogy elősegítsék az adatvédelmi előírások maradéktalan betartását az Audi Hungáriánál.
Szabadalmak: A terület feladatai közé tartozik a munkatársak találmányainak értékelése és a találmányok igénybevétele, a szabadalmi portfólió menedzselése, valamint a szellemi tulajdon védelmével kapcsolatos tanácsadás.
A kontrolling alaptevékenységei felölelik a költség- és eredménytervezés, a kapcsolódó irányítás, a kalkuláció és árképzés, a költségelszámolások és eredményszámítás, illetve a monitoring területét is. Hosszútávú, éves és éven belüli tervezéseket, számításokat is végeznek, amelyek elengedhetetlenek a vállalat megfelelő működéséhez.
Különféle funkcióterületet különítünk el a szegmensen belül: külön részleg felelős az általános kontrollingért, a járműgyártás, a motorgyártás és a szerszámgyár kontrollingjáért. Területspecifikus feladataik mellett szinte minden szakterülettel együttműködnek, sőt, konszernszinten végeznek költségelemzést-összehasonlítást, illetve benchmarkingot, és emellett kontrolling tudásbázist is építenek a szélesebb spektrumú kooperáció érdekében.
A motorgyártás jelenti az Audi Hungaria egyik alappillérét, amelyhez elengedhetetlen a jól működő motorlogisztika, amely a motorgyártást kiszolgáló logisztikai területeket foglalja magába. A szakterület állítja össze a motorok gyártási programját, intézi a termeléshez szükséges alkatrészek és anyagok megrendelését, ezen felül a tengerentúli vevők kiszolgálása, a logisztikai struktúra kialakítása, a kész motorok csomagolásának intézése itt történik. A motorlogisztika célja, hogy a megfelelő mennyiségű, minőségű motorok, alkatrészek a megfelelő időben és helyen rendelkezésre álljanak. Számos szegmens – az R4, R6, illetve a V6, V8, V10 motorgyártás – működése épül a motorlogisztika folyamataira.
A belső logisztikai folyamatokért az operatív logisztika felelős: a mechanikus és motorszereldei területek alkatrészeinek átvétele, raktározása, a gyártási program kiszolgálása, valamint a logisztikai géppark üzemeltetése tartozik fő tevékenységeik közé. Külön funkcióterület foglalkozik a kapcsolódó logisztikai tervezéssel; a folyamatos fejlesztések nyomán megjelenő új motortípusok, motorprojektek kiszolgálását és a szériafelfutás biztosítását pedig az előszérialogisztikán dolgozó munkatársak végzik.
Pénzügy szakterületünk felelős a vállalat egyéb területeinek támogatásáért, az optimális gazdálkodásért, és aktívan hozzájárul operatív és stratégiai céljaink eléréséhez. Sokrétű tevékenységük magában foglalja a főkönyvi és folyószámla könyvelést, az eszközgazdálkodást, a bank-, cash- és travelmenedzsmentet, a rizikómenedzsmentet, emellett állami támogatásokkal, adó- és vámügyekkel kapcsolatos ügyintézést is folytatnak.
A főkönyvi és eszközgazdálkodás készíti el a mérleg- és eredménykimutatást, a havi, negyedéves és éves zárási tevékenységet. Tárgyi eszközök tekintetében a gépek, berendezések mellett számos immateriális tulajdon is tartozik a vállalathoz (kísérleti fejlesztése aktivált értéke, szoftver licensz, vagyoni értékű jogok), összesen több mint 40 000 db befektetett eszköz állományba vételével, leltározásával, vizsgálatával foglalkozik a részleg. A bank- és cashmenedzsment fő feladata a fizetési forgalom lebonyolítása és a likviditástervezés; a travelmenedzsment pedig a stratégiai utaztatással, üzleti utakkal kapcsolatos költségeket intézi. A rizikómenedzsment fő profilja a kockázatkezelés, azonban nemcsak a kockázatok azonosítását, elemzését és vezérlését végzi, hanem a témában tanácsadásokat, tréningeket is tartanak más szakterületek munkatársainak.
Az állami támogatások, az adó és a vám szegmensek tartalmilag összefüggő területet alkotnak, a vállalat által igénybe vehető állami támogatásokat, a fennálló adózási kötelezettségeket, illetve az áruforgalomhoz kapcsolódó vámügyeket menedzselik.
A személyügy komplex és szerteágazó tevékenységét hat alterületen mintegy 270 munkatárs összekapcsolódó munkája alkotja.
A Munkaügyi kapcsolatok, Személyügyi alapkérdések, HR Compliance terület szerteágazó tevékenységével biztosítja a foglalkoztatás keretfeltételeit, amelynek kiindulópontját a munkaügyi kapcsolatok jelentik. Operatív szinten a feladataink munkaviszony létrejöttével és a munkafeltételek biztosításával kezdődnek; érintve a munkaidővel kapcsolatos kérdéseket, a javadalmazás rendszerét, a bérszámfejtést, az adminisztratív teendőket, egészen a munkajogi keretekig. Munkatársaink mindennapjait HR szolgáltatásainkon keresztül támogatjuk; a vállalatnál érvényben lévő aktuális szabályozások betartását pedig HR Compliance funkciónk révén juttatjuk érvényre.
A Személyügy, Menedzsment területünkön HR Business partnerként a legfontosabb feladatunk járműhajtás- és autógyárunk, valamint vállalatunk további üzleti területeinek jelen és jövőbeli humán erőforrás releváns témaköreinek kialakítása, fejlesztése és támogatása. Számunkra az Ember a legfontosabb erőforrás, így küldetésünknek tekintjük, hogy az Audi Hungaria jelenlegi és jövőbeli munkatársai számára kihívásokkal teli, vonzó feladatokat, biztos munkahelyeket kínáljunk. Tanácsadói központjainkban a munkavállalóink egyéni kérdéseire adunk választ, keresünk számukra az adott élethelyzetben megfelelő megoldásokat. Fontos számunkra, hogy ügyfeleinket - mind szervezeti, mind pedig egyéni szinten - példás szakértelemmel, emberi megoldásokkal támogassuk.
A HR Stratégia/Leadership/Szervezet hatáskörébe tartozik a tréningek, oktatások, továbbképzések szervezése, amelyek munkatársaink személyes karrierfejlődését szolgálják, továbbá koordinálják az Ötletbörze programot. A területen kollégáink az egyetemekkel és főiskolákkal történő hosszútávú stratégiai kapcsolatok kialakításáért dolgoznak.
A Belső Kommunikáció/Employer Branding több fontos funkciót lát el. A Belső Kommunikáció feladata az aktuális és releváns vállalati információk eljuttatása a munkatársakhoz, lehetővé téve aktív dialógus kialakulását a munkatársak és a vállalat között. A tájékoztatás mellett célunk a munkatársi közösség építése, a munkatársak kötődésének erősítése. Az Employer Branding tevékenységének fő célkitűzése az Audi Hungariát, mint munkáltatót képviselni a hazai munkaerőpiacon, a vállalat karrierlehetőségeit ismertté és elérhetővé tenni a külső és belső kommunikációs felületeken. Az Audi Hungaria népszerűsítése egyre szélesebb korosztály körében történik: nemcsak a tapasztalt közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalókat, hanem a pályakezdőket, főiskolai és egyetemi hallgatókat, sőt, a fiatalabbakat is megcélozzuk különféle médiumokon keresztül a nekik szóló speciális előnyöket, programokat hangsúlyozva.
Az Egészségmenedzsment célja a munkatársak egészségének és jóllétének fenntartása és fejlesztése és természetesen a biztonságos, egészséget nem veszélyeztető, motiváló munkakörülmények fenntartásának, kialakításának elősegítése. A 31 fős szakterület szakképzett orvosokból, nővérekből, gyógytornászokból, pszichológusból és referensekből tevődik össze. Ez a cél egyben óriási kihívást is rejt magában, nem csak az Egészségmenedzsment terület dolgozói, hanem a többi munkatárs számára is. Fontos feladatunk az egészség „terjesztése”, hogy segítsük és motiváljuk a munkatársakat: vállaljanak felelősséget saját egészségükért, egészséges életmódjukért.
Az Audi Akadémia feladata az Audi Hungaria képzési koncepcióinak kidolgozása és képzéseinek végrehajtása. A vállalat transzformációját szem előtt tartó képzési portfóliót kínálunk munkatársaink számára és az ehhez szükséges innovatív, jövőbemutató kompetenciákat, szemléletet és infrastruktúrát biztosítunk. A duális szakképzéseink bázisán az Audi Hungaria társadalmi felelősségvállalását biztosítjuk, mint a jövőt megalapozó tématerületet, azzal a céllal, hogy karrierutakat, életpályákat biztosítunk. Mindezt azon keresztül érjük el, hogy a regionális szereplőket összekötjük és munkájukat az együttműködéseken keresztül magasabb szintre emeljük. Az Audi Akademie területén célunk, a VW konszern és a piaci képzési trendek bázisán a képzési kultúránkat, technológiánkat, csatornáinkat és módszertanunkat innovatív módon fejlesszük. Mindezt úgy, hogy az ügyfelek számára élmény-és ügyfélközpontú, könnyen hozzáférhető folyamatos fejlődést biztosítunk.
A vállalati kommunikáció feladata a kommunikációs és kormányzati kapcsolatok támogatása, ápolása. Főbb profiljuk a kommunikáció irányítása menedzsment szinten és a vállalat további belső színterein, a külső kommunikáció tervezése és kivitelezése, illetve a kormánykapcsolatokkal, lobbytevékenységgel és a szponzorációval kapcsolatos ügyintézés. Számos megjelenési felületünkért felelősek a vállalati kommunikáció munkatársai: legyen szó rendezvényekről, sajtó- és online megjelenésekről, közösségi médiáról, éves jelentésről, sport-, kulturális vagy épp szociális szponzorációról, illetve a belső munkatársi felületekről (Mynet felület, újság). A vállalati arculathoz kapcsolódó teendőket – mint például tanácsadás, dekorációs és vizuális elemek ellenőrzése – is a vállalati kommunikáció látja el.
A részleghez tartozik az Audi Hungaria Látogató Központ is, amelynek fő feladata az Audi Hungaria Motor Kft. bemutatása a hozzánk érkező látogatók, érdeklődők számára. Általános, szakmai és speciális gyárvezetéseket is tartanak a látogatói központ munkatársai minden korosztály számára. A látogatói útvonalak karbantartása mellett törekednek folyamatosan új útvonalak tervezésére, fejlesztésére is. Továbbá az Audi Hungaria Shop működtetése és a márkázott árucikkek árusítása is tevékenységi körük része.
A vállalati kommunikáció fő kompetenciái
1. Corporate Design:
A CI szempontjából releváns dokumentumok, nyomtatványok, dekorációs elemek, vállalati prezentációk, arculat engedélyezése.
2. Rendezvények:
Külső rendezvények: Az Audi Hungaria a vállalat számára sajtókonferenciákat, sajtórendezvényeket szervez meghatározott releváns témákban, illetve a saját kezdeményezéseit is megvalósítja. Az Audi Hungaria azonban szponzorként is támogat rendezvényeket, mint például konferenciákat, kiállításokat és különféle eseményeket Győr városában, a régióban vagy Magyarországon. Ezek a rendezvények a vállalatot a társadalom állandó és felelősségteljes tagjaként jelenítik meg.
3. Szponzoráció és adományok
Szponzoráción az Audi Hungaria a közszférába tartozó és közhasznú intézmények, szervezetek vagy rendezvények pénzeszközök, természetbeni juttatások vagy szolgáltatások formájában történő támogatását érti, miközben az az elvárása, hogy a saját marketingcéljait támogató ellenszolgáltatást kapjon. A szponzorációt a vállalatok – a szponzorok – PR-eszközként használják, és ez a nyilvános kapcsolatok ápolásának és az alapvető vállalati politikának a része. Az Audi Hungaria a vállalat alapítása óta ebben a szellemben kötelezi el magát különböző területeken.
Az adományok a támogatás olyan formái, amelyek esetében a vállalat a szolgáltatásáért nem kap semmilyen ellenszolgáltatást, csak a hírneve javul a nyilvánosság körében kötelezettségvállalásának köszönhetően. A vállalat kizárólag szervezetek és szövetségek részére ad adományokat, magánszemélyek részére nem.
4. Sajtómunka és kapcsolattartás a hatóságokkal
A sajtómunka a PR (public relations) eszköze a stratégiai üzenetek közvetítésére, valamint a média érdeklődésének kiszolgálására. A sajtómunka a nyomtatott sajtó, a rádió, a televízió és az internet képviselőivel történő kapcsolattartásból áll. A sajtómunka legfontosabb feladata az Audi Hungariánál alapvetően az, hogy a vállalatról tartósan pozitív képet közvetítsen. A médiamunka jelentős mértékben hozzájárul a hírnév javításához.
5. Látogatói Központ
A gyárlátogatások a PR-munka szervezett formájú eszközét jelentik, amely által a vállalat bemutatkozhat a nyilvánosság előtt, valamint lehetővé teszi a közvetlen élményszerzést. A gyárlátogatások révén növekszik a vállalat ismertsége, és mindez hozzájárul a vállalat hírnevének növeléséhez.
Az Audi Hungaria Shopban a quattro kiegészítői és az Audi Hungaria Collection árucikkei is megtalálhatók. Az üzlet Audi márkajelzést viselő, kiemelkedő minőségű és exkluzív termékeket kínál az Audi Hungaria munkatársai és külső ügyfelek számára egyaránt. Az AUDI logójával ellátott kiegészítők, textiláruk stb. megrendelése és gyártása az Audi Hungariánál csak az Audi Hungaria Shopon keresztül lehetsége