2025. 01. 17.
Magda Donát, a Széchenyi István Egyetem másodéves mérnökinformatikus hallgatója – az informatikai tanszék vezetője, dr. Kovács Katalin inspirálására – különleges társasjátékot alkotott. Az Audi Hungaria duális képzésében tanuló fiatalember által kitalált SZEsnake prototípusának kérdései a mérnök- és gazdaságinformatikus szak első féléves szakmai tárgyainak tudásanyagára épülnek, ám a feladatkártyák módosításával a játék bármely szemeszterre és tudományterületre átültethető. A játékos formában történő társas tanulás és tudástesztelés hamar elnyerte a hallgatók tetszését és elismerését.
A játék fejlesztője jelenleg a harmadik szemeszterét tölti az egyetemen, és mellette az Audi Hungariánál duális képzésben vesz részt. „Egy programozásvizsga után a tanárnővel közösen azon kezdtünk el dolgozni, hogyan támogathatnánk a hallgatókat a felkészülésben. Így született meg az ötlet, hogy egy 15-20 perces, interaktív játék segítségével a diákok akár az egész szemeszter anyagát is tesztelhetik. A kérdések kiválasztásakor a legfontosabb tudnivalókat emeltük ki, amelyeket kártyák formájában tettek elérhetővé. A prototípus mindössze három hónap alatt készült el, és az első visszajelzések pozitívak voltak, mivel a hallgatók gyorsan belemerültek a játékba” – mondta el a fejlesztő.
A SZEsnake játék lehetőséget biztosít arra, hogy a feladatkártyák kérdéseinek módosításával más karok és szakterületek is alkalmazhassák az oktatásban, és már van is érdeklődés „házon belül” a használata iránt. A fejlesztő már dolgozik a játék második verzióján is, amely az online környezetbe helyezi át a játékot, így a diákok egyénileg is fejleszthetik tudásukat. Bízva abban, hogy ez a módszer sok hallgatónak segíthet a felkészülésben.
Donáttal folytatott beszélgetésünk során a jövőbeli terveiről kérdeztük, de szó esett a duális képzés előnyeiről és az Audi Hungariánál végzett munkájáról is.
Magda Donát: A képzésben részt vevő hallgatóknak nem csak az egyetemi tanulmányaikban, illetve az ottani közösségi életben kell helyt állniuk, hanem vállalati környezetben is. Ezen felül sokkal gyakorlatiasabb és a versenyszférához közelebb álló oktatást kapnak, amely később nagy mértékben és zömében pozitívan befolyásolhatja a munkalehetőségeiket. Ráadásként komplexebb rálátást kapnak a teljes szakterületre.
Magda Donát: A Solution Center Infrastructure & End User Computing területhez tartozom, de a képzés átszervezésével egy nagyobb projektben vehetek részt egy motorgyári informatikai monitoring rendszerhez történő kiegészítő modult fejlesztésével. Mivel a feladatot az elejétől a végéig nekünk kell megvalósítanunk, így betekintést nyerhetek több terület működésébe is.
Magda Donát: Nagyobb elképzeléseim közé tartozik egy, a duális hallgatókat támogató szervezet felállítása és népszerűsítése a győri egyetemen, míg a társasjátékkal kapcsolatban tervezem annak online térbe való átültetését. Mindez persze nem jelentené a jelenlegi, papírtáblás változat „halálát”, az a jövőben is lehetővé teszi az autentikus játékélmény megélését. Az online változat egy internetes felületen megvalósítva lehetőséget adna arra, hogy bármely oktatási területnél alkalmazható legyen. S hogy a játékosok a témákat önmagukra szabják, egyénileg fejlesztve tudásukat. Az új verzió ily módon nem csupán a szakmai témák elmélyítésére, de eltérő készségek fejlesztésére is lehetőséget nyújtana.
Kapcsolódó tartalom:
SZEsnake: oktatási célú társasjátékot fejlesztett a Széchenyi István Egyetem hallgatója
Aktuális híreinket a Hírek oldalon olvashatja.
Amennyiben a sajtóanyagokkal kapcsolatban további információra van szüksége, kérjük forduljon a Vállalati kommunikáció területének munkatársaihoz.